Scoren met SEO in 2016!

Auteur:

Auteur: Jessie de Bruin
Gepubliceerd op: 13-01-2016

Scoren met SEO in 2016!

Met de feestdagen achter de rug is het tijd om de balans op te maken en natuurlijk vooruit te blikken op het nieuwe jaar. Wat heeft 2015 jou gebracht? En heb je al nagedacht over wat je in 2016 wil bereiken? En nee, we hebben het in dit geval niet over stoppen met roken, meer bewegen of liever zijn voor jouw naasten. In deze blogpost bieden we je namelijk handvatten om jouw SEO campagnes in 2016 nog beter in te richten!

Must-have: mobielvriendelijke, veilige website!

Waar sommige SEO specialisten nog durven te beweren dat een responsive of adaptive webdesign een pré is, vinden wij dat een mobielvriendelijke website in 2016 een echte must-have is. Het wereldwijde mobiele dataverkeer stijgt zo hard, dat achterblijven geen optie meer is. Google kondigde afgelopen mei al aan dat in verschillende landen mobiele zoekopdrachten het desktopverkeer hadden ingehaald. Tel daarbij op dat de zoekmachinegigant ook nog eens expliciet heeft gezegd dat responsive websites worden beloond, en je begrijpt: zonder mobielvriendelijke website loop je achter de feiten aan! En dan nog een laatste puntje: het klinkt misschien als het intrappen van een open deur: maar vergeet ook niet de veiligheid van jouw website. Google geeft aan websites met een SSL-certificaat te belonen. Snel regelen dus!

Killer-content

Het alom bekende “content is king” kennen we nu wel. Echter, kwalitatieve content is een heel ander verhaal. Graag willen we jou dan ook wijzen op het belang van “killer-content”. Content die niet is gecreëerd voor de zoekmachine, maar die speciaal is afgestemd op de bezoeker. Content waarmee je laat zien anders, beter of nieuw te zijn. Content waarmee je laat zien dat je een autoriteit bent binnen jouw vakgebied. En content die niet te verwarren is met het begrip “copywriting”. Immers, hoe belangrijk het geschreven woord ook is, neem ook de stijgende populariteit van visuele content niet voor lief. Niet alleen zorgt visuele content voor meer betrokkenheid en een hoger klikgehalte, Google is zelf ook druk bezig om een en ander beter te indexeren en te betrekken bij de ranking.

Social power

Dat brengt ons meteen op het volgende punt: social power. Goede content verdient het namelijk om gelezen en gedeeld te worden! En zeg nu zelf, hoe kan dat nu beter door jouw social media kanalen in te zetten? En wist je al dat ook Google blij wordt van de power van social? De verrassing was dan ook niet al te groot toen werd aangekondigd dat sociale platformen een grotere rol gaan spelen in de rankings. Zorg dus als bedrijf voor sterke content die veel likes en shares krijgt, dat geeft immers signalen af dat jouw inhoud in de smaak valt!

Grote of kleine speler? Maakt niet uit!

Mocht je nu denken: “Ik ben maar een kleine speler, ik krijg toch niets voor elkaar in de zoekmachines.”, dan heb je het mis! Ook grote bedrijven kunnen namelijk niet meer om lokale SEO heen! Er wordt door gebruikers van de zoekmachine steeds meer regionaal of lokaal gezocht. Het conversiepercentage onder deze bezoekers is uitermate hoog. Logischerwijs is daarom de verwachting dat Google ook steeds meer aandacht zal besteden aan local search. Kortom, ook genoeg kansen voor u als lokale speler!

Aan de slag!

Genoeg redenen om in 2016 ook weer de handen uit de mouwen te steken dus! Richt jij je liever op jouw core business? Dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een specialist in te schakelen, zoals Happy Idiots. Onze zoekmachine optimalisatie specialisten zijn jou graag van dienst!

Deze post delen?

Terug