Opleiding Marketing Intelligence

  • 9 dagen
  • 3.999
  • Eerstvolgende startdatum 5 december

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence leer je hoe je data uit verschillende bronnen verzamelt en analyseert. Op deze manier ben je in staat bent om intelligente beslissingen over de markt, klant, competitie en groeipotentieel van een product te nemen. Bovendien ga je aan de slag met het visualiseren van de analyseresultaten die je vervolgens kunt presenteren aan het management.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence leer je hoe je data uit verschillende bronnen verzamelt en analyseert. Op deze manier ben je in staat bent om intelligente beslissingen over de markt, klant, competitie en groeipotentieel van een product te nemen. Bovendien ga je aan de slag met het visualiseren van de analyseresultaten die je vervolgens kunt presenteren aan het management.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 9 dagen / € 3.999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    05-12-2018, Antwerpen  
    05-12-2018, Gent  
    05-12-2018, Brussel  
    10-01-2019, Brussel  
    10-01-2019, Gent  
    10-01-2019, Antwerpen  
    08-02-2019, Antwerpen  
    08-02-2019, Gent  
    08-02-2019, Brussel  
    11-03-2019, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Opleiding Marketing Intelligence : Inleiding

Marketing Intelligence is het verzamelen en analyseren van externe data door organisaties. Het is doel is om deze data te gebruiken, zodat op feiten gebaseerde beslissingen genomen kunnen worden. Marketing Intelligence kun je gebruiken om nieuwe kansen voor de markt te beoordelen. Ook is het waardevolle informatie die je helpt bij het formuleren van marktontwikkelingsplannen en -penetratiestrategieën.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence krijg je eerst een introductie in marketing intelligence. Je leert meer over de toepassingen in het bedrijfsleven en maakt een stappenplan die toegespitst is op uw eigen organisatie.

Daarna ga je twee dagen aan de slag met SQL. Je leert hoe je met deze programmeertaal data bewerkt en normaliseert.

In de dagen die volgen maak je kennis met een breed scala van analysestrategieën. Denk aan predictive analytics, SPSS en R. Het leren analyseren van data vormt het zwaartepunt van deze opleiding.

Tot slot leer je hoe je de data op een heldere wijze visualiseert en presenteert binnen je organisatie. Je leert tijdens deze module werken met veelgebruikte tools.

Resultaat van Opleiding Marketing Intelligence

Na afloop van de Opleiding Marketing Intelligence ben je in staat om:

  • Data voor te bereiden voor analyse
  • Data te analyseren en visualiseren met bekende data mining methoden
  • Voorspellende analyses te maken
  • Meer inzicht te krijgen in klantsegmenten met de diverse analyses
  • Marketingacties te bepalen

Opleiding Marketing Intelligence : Modulen

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence behandelen we de volgende modulen:

Introductie Marketing Intelligence (1 dag)

  • Wat is het?
  • Trends in Marketing Intelligence
  • Toepassingen Marketing Intelligence
  • Stappenplan Marketing Intelligence

SQL (2 dagen)

  • Introductie SQL en selecties maken
  • SQL functies en geavanceerde selecties
  • Data bewerken en transacties
  • Normaliseren van data
  • Views en usermanagement

Data Mining (5 dagen)

  • Introductie: Wat is data mining
  • Data mining technieken
  • R Statistiek
    • Commando’s en data
    • R-omgeving
    • Data analyse en statistische modellen
  • Predictive Analytics
    • Data verzamelen, classificeren en voorbereiden
    • Data analyseren met machine learning
    • Voorspellingen maken en modellen opstellen
  • SPSS en SAS
    • Beschrijvende statistiek
    • Toetsende statistiek, zoals factoranayse en regressieanalyse

Data Visualisatie (1 dag)

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats
  • Tools, zoals Tableau en Qlikview

Opleiding Marketing Intelligence : Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Opleiding Marketing Intelligence verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Opleiding Marketing Intelligence : Doelgroep

De opleiding is bedoeld voor marketing analisten, marktonderzoekers, marktonderzoekers, managers in marketing- en communicatiegebied, databasemarketeers, online marketeers.

Opleiding Marketing Intelligence : Voorkennis

Voorkennis is niet verplicht, maar kennis binnen marketing is een grote pré. Ook is het handig als je al enige voorkennis hebt in statistiek, maar ook zonder voorkennis is de opleiding te volgen.

Opleiding Marketing Intelligence : Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Opleiding Marketing Intelligence : Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Marketing Intelligence bedragen €3.999,- (€4.838,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Opleiding Marketing Intelligence

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Opleiding Marketing Intelligence en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van Marketing Intelligence. Je weet alles van zaken als data voorbereiden met SQL, data mining technieken en data presenteren met visualisaties.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase.

Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Opleiding Marketing Intelligence : Virtuele training

De Opleiding Marketing Intelligence online

Wil je de Opleiding Marketing Intelligence online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Opleiding Marketing Intelligence speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Opleiding Marketing Intelligence !

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence leer je hoe je data uit verschillende bronnen verzamelt en analyseert. Op deze manier ben je in staat bent om intelligente beslissingen over de markt, klant, competitie en groeipotentieel van een product te nemen. Bovendien ga je aan de slag met het visualiseren van de analyseresultaten die je vervolgens kunt presenteren aan het management.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 9 dagen / € 3.999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    05-12-2018, Antwerpen  
    05-12-2018, Gent  
    05-12-2018, Brussel  
    10-01-2019, Brussel  
    10-01-2019, Gent  
    10-01-2019, Antwerpen  
    08-02-2019, Antwerpen  
    08-02-2019, Gent  
    08-02-2019, Brussel  
    11-03-2019, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Opleiding Marketing Intelligence : Inleiding

Marketing Intelligence is het verzamelen en analyseren van externe data door organisaties. Het is doel is om deze data te gebruiken, zodat op feiten gebaseerde beslissingen genomen kunnen worden. Marketing Intelligence kun je gebruiken om nieuwe kansen voor de markt te beoordelen. Ook is het waardevolle informatie die je helpt bij het formuleren van marktontwikkelingsplannen en -penetratiestrategieën.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence krijg je eerst een introductie in marketing intelligence. Je leert meer over de toepassingen in het bedrijfsleven en maakt een stappenplan die toegespitst is op uw eigen organisatie.

Daarna ga je twee dagen aan de slag met SQL. Je leert hoe je met deze programmeertaal data bewerkt en normaliseert.

In de dagen die volgen maak je kennis met een breed scala van analysestrategieën. Denk aan predictive analytics, SPSS en R. Het leren analyseren van data vormt het zwaartepunt van deze opleiding.

Tot slot leer je hoe je de data op een heldere wijze visualiseert en presenteert binnen je organisatie. Je leert tijdens deze module werken met veelgebruikte tools.

Resultaat van Opleiding Marketing Intelligence

Na afloop van de Opleiding Marketing Intelligence ben je in staat om:

  • Data voor te bereiden voor analyse
  • Data te analyseren en visualiseren met bekende data mining methoden
  • Voorspellende analyses te maken
  • Meer inzicht te krijgen in klantsegmenten met de diverse analyses
  • Marketingacties te bepalen

Opleiding Marketing Intelligence : Modulen

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence behandelen we de volgende modulen:

Introductie Marketing Intelligence (1 dag)

  • Wat is het?
  • Trends in Marketing Intelligence
  • Toepassingen Marketing Intelligence
  • Stappenplan Marketing Intelligence

SQL (2 dagen)

  • Introductie SQL en selecties maken
  • SQL functies en geavanceerde selecties
  • Data bewerken en transacties
  • Normaliseren van data
  • Views en usermanagement

Data Mining (5 dagen)

  • Introductie: Wat is data mining
  • Data mining technieken
  • R Statistiek
    • Commando’s en data
    • R-omgeving
    • Data analyse en statistische modellen
  • Predictive Analytics
    • Data verzamelen, classificeren en voorbereiden
    • Data analyseren met machine learning
    • Voorspellingen maken en modellen opstellen
  • SPSS en SAS
    • Beschrijvende statistiek
    • Toetsende statistiek, zoals factoranayse en regressieanalyse

Data Visualisatie (1 dag)

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats
  • Tools, zoals Tableau en Qlikview

Opleiding Marketing Intelligence : Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Opleiding Marketing Intelligence : Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Marketing Intelligence bedragen €3.999,- (€4.838,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Opleiding Marketing Intelligence

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Opleiding Marketing Intelligence en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van Marketing Intelligence. Je weet alles van zaken als data voorbereiden met SQL, data mining technieken en data presenteren met visualisaties.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase.

Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Opleiding Marketing Intelligence : Virtuele training

De Opleiding Marketing Intelligence online

Wil je de Opleiding Marketing Intelligence online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Opleiding Marketing Intelligence speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Opleiding Marketing Intelligence !

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.