Cursus Webcare

  • 2 dagen
  • 999
  • Eerstvolgende startdatum 4 juli

Spread the word! Bezorg mensen een goede ervaring en ze vertellen het verder. Social Media, fora, weblogs, review websites, communities... Allemaal laagdrempelige online media waarop uw klant zijn of haar mening kan uiten op het web, positief of negatief. Het kan voorkomen dat een ontevreden klant zijn mening geeft. Maar nog belangrijker: dit lezen uw potentiële klanten ook. Het is dan ook een noodzaak om inzicht te krijgen in hoe er over uw merk of organisatie gesproken wordt. Webcare is een belangrijke factor in het online reputatiemanagement van uw organisatie. Tijdens de Cursus Webcare maken we een start met een passende webcare strategie.

Spread the word! Bezorg mensen een goede ervaring en ze vertellen het verder. Social Media, fora, weblogs, review websites, communities... Allemaal laagdrempelige online media waarop uw klant zijn of haar mening kan uiten op het web, positief of negatief. Het kan voorkomen dat een ontevreden klant zijn mening geeft. Maar nog belangrijker: dit lezen uw potentiële klanten ook. Het is dan ook een noodzaak om inzicht te krijgen in hoe er over uw merk of organisatie gesproken wordt. Webcare is een belangrijke factor in het online reputatiemanagement van uw organisatie. Tijdens de Cursus Webcare maken we een start met een passende webcare strategie.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    04-07-2019, Antwerpen  
    08-07-2019, Gent  
    08-07-2019, Brussel  
    29-07-2019, Antwerpen    Summercourse
    29-07-2019, Gent    Summercourse
    29-07-2019, Brussel    Summercourse
    02-09-2019, Antwerpen  
    03-09-2019, Brussel  
    03-09-2019, Gent  
    01-10-2019, Antwerpen  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Webcare: Inleiding

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.

Cursus Webcare: Modulen

Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditionele customer services

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.

(Klaag)motieven en platformselectie

Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.

Doelstellingen en strategie

Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.

Opzet van een webcare team

Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.

Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg

Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.

Cursus Webcare: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Webcare verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De cursus is voor iedereen die webcare wil integreren binnen de marketing- en communicatiestrategie van zijn/haar organisatie.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Webcare passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen webcare strategie. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Cursus Webcare: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Webcare: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Webcare bedragen €999,00 (excl. €209,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Webcare: Virtuele training

De Cursus Webcare online

Wil je de Cursus Webcare online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Webcare speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Webcare!

Spread the word! Bezorg mensen een goede ervaring en ze vertellen het verder. Social Media, fora, weblogs, review websites, communities... Allemaal laagdrempelige online media waarop uw klant zijn of haar mening kan uiten op het web, positief of negatief. Het kan voorkomen dat een ontevreden klant zijn mening geeft. Maar nog belangrijker: dit lezen uw potentiële klanten ook. Het is dan ook een noodzaak om inzicht te krijgen in hoe er over uw merk of organisatie gesproken wordt. Webcare is een belangrijke factor in het online reputatiemanagement van uw organisatie. Tijdens de Cursus Webcare maken we een start met een passende webcare strategie.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    04-07-2019, Antwerpen  
    08-07-2019, Gent  
    08-07-2019, Brussel  
    29-07-2019, Antwerpen    Summercourse
    29-07-2019, Gent    Summercourse
    29-07-2019, Brussel    Summercourse
    02-09-2019, Antwerpen  
    03-09-2019, Brussel  
    03-09-2019, Gent  
    01-10-2019, Antwerpen  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Webcare: Inleiding

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.

Cursus Webcare: Modulen

Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditionele customer services

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.

(Klaag)motieven en platformselectie

Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.

Doelstellingen en strategie

Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.

Opzet van een webcare team

Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.

Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg

Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.

Cursus Webcare: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Webcare: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Webcare bedragen €999,00 (excl. €209,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Webcare: Virtuele training

De Cursus Webcare online

Wil je de Cursus Webcare online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Webcare speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Webcare!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.