Cursus Zoekmachinemarketing Professional

  • 2 dagen
  • 999
  • Eerstvolgende startdatum 23 juli

Een hoge plaats in Google is essentieel voor een succesvolle website. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je een concrete zoekmachinestrategie opzetten. Je maakt niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijkt ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Hoe optimaliseer je jouw rankingfactoren en wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?

Een hoge plaats in Google is essentieel voor een succesvolle website. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je een concrete zoekmachinestrategie opzetten. Je maakt niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijkt ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Hoe optimaliseer je jouw rankingfactoren en wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-07-2018, Antwerpen    Summercourse
    23-07-2018, Brussel    Summercourse
    23-07-2018, Gent    Summercourse
    03-09-2018, Antwerpen  
    03-09-2018, Gent  
    03-09-2018, Brussel  
    18-09-2018, Gent  
    18-09-2018, Antwerpen  
    18-09-2018, Brussel  
    17-10-2018, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional in beeld

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Zoekmachinemarketing Professional

Wat vond u goed? Goed onderbouwde theorie geïllustreerd met nuttige, aansprekende, herkenbare praktijkvoorbeelden.

M. Groenewegen 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Zoekmachinemarketing?

Een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing is zoekmachine-optimalisatie en dit laatste staat ook wel bekend als Search Engine Optimalisation (SEO). Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional gaan we hier dieper op in. Het belangrijkste doel bij SEO is dat je een hoge positie in de zoekmachine bereikt. Jouw potentiële klanten moeten je kunnen vinden en dan het liefst op de eerste pagina, helemaal bovenaan. Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing Professional doorlopen we alle aspecten van SEO. We leren je hoe je een zoekwoordanalyse uitvoert en aan de hand daarvan bepaalt welke woorden zowel het meest relevant als het meest winstgevend zijn. Ook weet je na de training Zoekmachinemarketing professional welk webdesign SEO-technisch (html en opbouw van pagina’s) gezien het meest gunstig is en hoe je de de resultaten van je SEO-strategie evalueert en meet. Bovendien bespreken we de laatste ontwikkelingen op SEO gebied en kijken we welke rol social media vandaag de dag hierin speelt.

Het is tegenwoordig over het algemeen wel duidelijk wat belangrijke factoren zijn voor SEO. Waar echter nog onduidelijkheid over bestaat is hoe Google de zwaarte van deze factoren precies bepaalt. Maar als je zorgt dat je de belangrijkste zaken goed voor elkaar hebt, dan ben je sowieso in staat om mee te doen met de strijd voor de beste positie in de zoekmachine. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je wat deze belangrijkste principes van SEO zijn en leer je deze op de juiste wijze toe te passen.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional

Een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie is van levensbelang voor een succesvolle website. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je effectieve zoekmachine optimalisatietechnieken- en middelen kennen. Je kijkt naar de analyse van de juiste zoekwoorden en ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Tevens gaan we in op linkbuilding, leer je welke invloed social media op de zoekmachine heeft en krijg je nuttige tips voor een effectieve SEO-campagne.

Na afloop van de cursus

Na afloop kun je succesvolle campagnes voor zoekmachinemarketing inzetten en verhoog je het aantal kwalitatieve bezoekers van de website. Je weet hoe zoekmachines een website beoordelen en je kent de factoren die een toppositie binnen de zoekresultaten beïnvloeden. Je weet hoe je jouw doelgroep bereikt met SEO (search engine optimazation) en hoe je optimalisatietechnieken en linkbuilding toepast.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, leer je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional alles over de analyse van zoekwoorden. Je bepaalt wie de doelgroep is en op welke woorden zij zoeken. Ook doe je kennis op over ranking-factoren en leer je om je SEO-strategie te meten. Wat de cursus SEO Professional uniek maakt is dat je leert om te werken met effectieve linkbuilding. Bovendien doe je tijdens de opleiding SEO kennis op over de rol die social media kunnen spelen binnen je SEO-strategie.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij bent in staat om te realiseren dat jouw website hoog scoort in de zoekmachines en je weet welke factoren en tools tot een gunstig resultaat leiden. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Je weet namelijk ook hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Na de cursus SEO mag jij jezelf dan ook met recht een ware SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Modulen

Tijdens de cursus doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing Professional begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van je eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse. Bovendien gaan we dieper op de typen zoekwoorden die je het beste kunt gebruiken. Werken bijvoorbeeld shorttail of longttail zoekwoorden het beste?

Optimalisatie rankingfactoren

Een aantal factoren zijn van groot belang om met jouw website een hoge positie binnen Google te verwerven. Tijdens deze module gaan we in op de volgende belangrijke factoren:

  • Content
  • HTML
  • Architectuur
  • Site-ontwerp

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van jouw website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Linkbuilding

Effectieve linkbuilding zorgt ervoor dat je website hoog scoort op zoektermen. Het is voor Google een van de belangrijkste rankingsfactoren. Er zijn verschillende typen links, namelijk backlinks, de links die andere websites naar jouw website maken, en interne links, links binnen je eigen website. In deze module leer je linkbuilding op effectieve wijze toepassen. Hierbij gaan we in op:

  • Het vinden van linkpartners
  • Het beoordelen van de kwaliteit van een link
  • Het groeperen van linkt en het opbouwen van een evenwichtig linkprofiel
  • Het voorkomen van veelgemaakte fouten

Trends en ontwikkelingen

Zoekmachinemarketing is een fenomeen dat zich blijft ontwikkelen en het is van groot belang op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Zo weet u waar de focus op moet liggen binnen jouw strategie en hoe je het eventueel moet aanpassen. Tijdens deze module gaan we in op de huidige trends en ontwikkelingen. Je leert onder andere meer over de door Google ingevoerde updates Panda en Penguin, het belang van de opbrengsten per bezoeker (RPV), Universal Search en het steeds groter worden van YouTube als zoekmachine en welke gevolgen dat heeft voor SEO.

Via social media scoren in zoekmachines

Ook jouw reputatie op social media heeft invloed op zoekmachinemarketing. Maar hoe groot is deze invloed precies en hoe kun je hier het beste mee omgaan? Binnen deze module gaan we dieper in op de invloed die social media op zoekmachinemarketing heeft en geven we je hier een aantal handige tips over.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met je eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Analyse en reflectie praktijkcase

Ook gaan we je praktijkcase uitgebreid analyseren. Welke technieken heb je gebruikt en hoe heb je de keywords in de content van je website geplaatst? En heel belangrijk: hoe kun je dit doorlopend verder optimaliseren en bijsturen? We analyseren jouw praktijkcase uitgebreid, kijken waar er verbeteringen en aanscherpingen mogelijk zijn. Vervolgens voer je, aan de hand van de reflectie, de tips en verbeterpunten door zodat je website beschikt over een stevige basis voor succesvolle zoekmachinemarketing.

Alternatief

Wil je meer weten over de basisprincipes van SEO? Volg dan de Cursus Zoekmachinemarketing. Tijdens deze cursus leer je wat SEO inhoudt en hoe je het inzet binnen je marketingstrategie. Je denkt na over je eigen SEO-strategie en leert de resultaten te evalueren en te meten. Wil jij meer weten over alle aspecten van zoekmachine marketing? Schrijf je dan in voor de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we alle facetten van zoekmachine marketing. De Leergang Zoekmachine Marketing bestaat uit drie cursussen, namelijk SEO, SEA (Google AdWords) en Google Analytics. Na de leergang Zoekmachine Marketing weet jij alles over zoekmachine marketing wat jou een echte SEO-specialist maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Zoekmachinemarketing Professional verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

SEO ontwikkelingen

Bij SEO is het belangrijk om continu de trends en ontwikkelingen in de gaten te houden. De online wereld is veranderlijk en dus SEO ook. Een belangrijk trend tegenwoordig is dat de websitebezoeker steeds meer centraal komt te staan. Zo is het voor SEO belangrijk dat je website zich aanpast aan mobiele apparaten om zo bezoekers een goede gebruikservaring te geven. Maar ook wat betreft contentcreatie moet je rekening blijven houden met de internetgebruiker. Content op je website kan absoluut voor een hogere ranking zorgen, maar je wilt niet dat dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Het is daarom belangrijk om van tevoren nauwkeurig te bepalen welke kant je op wilt gaan met je SEO-strategie. Tot slot blijft social media een belangrijke rankingfactor. Wil je dus de winstgevendheid van je SEO-strategie vergroten dan is het belangrijk om je te realiseren dat Google waarde hecht aan signalen vanuit Twitter en Facebook. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je meer over nieuwe ontwikkelingen en hoe je hier op kan anticiperen, zodat jouw SEO-strategie nog succesvoller wordt.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Gerelateerd webinar

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Gerelateerd webinar

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Goed onderbouwde theorie geïllustreerd met nuttige, aansprekende, herkenbare praktijkvoorbeelden.

4.0

Wat vond u goed? Super dat ik kosteloos de incompany kreeg door de gecancelde groepscursussen, complimenten dus aan Eduvision en de opleiding was gewoon echt heel goed! Goede docent, goede presentatie, goede interactie.

4.0

Wat vond u goed? De docent was inhoudelijk op de hoogte van de lesstof en ik ontving bruikbare feedback. Wat vond u niet goed? Lesmateriaal heb ik niet ontvangen, en ik heb geen tijdige (week vooraf) aankondiging ontvangen.

4.0

Wat vond u goed? Goede docent, voldoende feedback en de opleiding sloot aan bij mijn verwachtingen. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten liggen vooral voorafgaande aan de cursus, dus - communicatie t.a.v. info die wel/niet verstuurd wordt - een link die een paar uur openstaat zonder dat je dat weet, werkt niet.

4.0

Wat vond u goed?: De eerste dag was goed en zeer leerzaam. De leraar kon de stof goed overbrengen en vertelde veel uit ervaring, waar ik veel aan had.

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Zoekmachinemarketing Professional gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Zoekmachinemarketing Professional en de behandelde modulen, bijvoorbeeld zoekwoordanalyse, link-building en trends en ontwikkelingen binnen SEO. Als echte SEO-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEO-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing Professional verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de Cursus Zoekmachinemarketing Professional hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional van andere SEO-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEO-expert!

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing Professional bedragen €999,- (€1.208,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing Professional en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals linkbuilding en rankingfactoren. Bij deze laatste moet je denken aan de invloed van het design van je webpagina op SEO en content die je er op plaatst. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk toepast. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional mag jij jezelf een SEO-professional noemen voor wie SEO geen geheimen kent. Ook ben je op de hoogte van de laatste trends op SEO gebied.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional mag jij jezelf een ware SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO Professional heb je een goed fundament gelegd dat jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus SEO Professional kan jij een juiste SEO-strategie ontwikkelen waarbij je weet welke zoekwoorden relevant en winstgevend zijn. Ook heb jij gedurende de Cursus Zoekmachinemarketing Professional geleerd hoe je ervoor zorgt dat mensen naar je website komen en welke rol social media en linkbuilding daarin spelen.

Aangezien veel Nederlanders erg actief zijn op het internet, is SEO tegenwoordig onmisbaar. Dit betekent voor jou als aankomend SEO-specialist dat er volop kansen zijn op de arbeidsmarkt. Omdat het internet zo’n belangrijk medium is, is het voor organisaties noodzakelijk om zich bezig te houden met SEO. Online trends zijn zeer veranderlijk. Het is daarom belangrijk om als aankomend SEO-specialist op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Op deze manier kan jij je onderscheiden en profileren als een echte SEO-specialist. Bovendien heeft een SEO-expert hierdoor een afwisselende baan die zich zal blijven doorontwikkelen conform de nieuwste trends.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Virtuele training

De Cursus Zoekmachinemarketing Professional online

Wil je de Cursus Zoekmachinemarketing Professional online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Zoekmachinemarketing Professional speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Zoekmachinemarketing Professional!

Een hoge plaats in Google is essentieel voor een succesvolle website. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je een concrete zoekmachinestrategie opzetten. Je maakt niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijkt ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Hoe optimaliseer je jouw rankingfactoren en wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-07-2018, Antwerpen    Summercourse
    23-07-2018, Brussel    Summercourse
    23-07-2018, Gent    Summercourse
    03-09-2018, Antwerpen  
    03-09-2018, Gent  
    03-09-2018, Brussel  
    18-09-2018, Gent  
    18-09-2018, Antwerpen  
    18-09-2018, Brussel  
    17-10-2018, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional

Een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie is van levensbelang voor een succesvolle website. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je effectieve zoekmachine optimalisatietechnieken- en middelen kennen. Je kijkt naar de analyse van de juiste zoekwoorden en ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Tevens gaan we in op linkbuilding, leer je welke invloed social media op de zoekmachine heeft en krijg je nuttige tips voor een effectieve SEO-campagne.

Na afloop van de cursus

Na afloop kun je succesvolle campagnes voor zoekmachinemarketing inzetten en verhoog je het aantal kwalitatieve bezoekers van de website. Je weet hoe zoekmachines een website beoordelen en je kent de factoren die een toppositie binnen de zoekresultaten beïnvloeden. Je weet hoe je jouw doelgroep bereikt met SEO (search engine optimazation) en hoe je optimalisatietechnieken en linkbuilding toepast.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, leer je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional alles over de analyse van zoekwoorden. Je bepaalt wie de doelgroep is en op welke woorden zij zoeken. Ook doe je kennis op over ranking-factoren en leer je om je SEO-strategie te meten. Wat de cursus SEO Professional uniek maakt is dat je leert om te werken met effectieve linkbuilding. Bovendien doe je tijdens de opleiding SEO kennis op over de rol die social media kunnen spelen binnen je SEO-strategie.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij bent in staat om te realiseren dat jouw website hoog scoort in de zoekmachines en je weet welke factoren en tools tot een gunstig resultaat leiden. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Je weet namelijk ook hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Na de cursus SEO mag jij jezelf dan ook met recht een ware SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Modulen

Tijdens de cursus doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing Professional begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van je eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse. Bovendien gaan we dieper op de typen zoekwoorden die je het beste kunt gebruiken. Werken bijvoorbeeld shorttail of longttail zoekwoorden het beste?

Optimalisatie rankingfactoren

Een aantal factoren zijn van groot belang om met jouw website een hoge positie binnen Google te verwerven. Tijdens deze module gaan we in op de volgende belangrijke factoren:

  • Content
  • HTML
  • Architectuur
  • Site-ontwerp

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van jouw website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Linkbuilding

Effectieve linkbuilding zorgt ervoor dat je website hoog scoort op zoektermen. Het is voor Google een van de belangrijkste rankingsfactoren. Er zijn verschillende typen links, namelijk backlinks, de links die andere websites naar jouw website maken, en interne links, links binnen je eigen website. In deze module leer je linkbuilding op effectieve wijze toepassen. Hierbij gaan we in op:

  • Het vinden van linkpartners
  • Het beoordelen van de kwaliteit van een link
  • Het groeperen van linkt en het opbouwen van een evenwichtig linkprofiel
  • Het voorkomen van veelgemaakte fouten

Trends en ontwikkelingen

Zoekmachinemarketing is een fenomeen dat zich blijft ontwikkelen en het is van groot belang op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Zo weet u waar de focus op moet liggen binnen jouw strategie en hoe je het eventueel moet aanpassen. Tijdens deze module gaan we in op de huidige trends en ontwikkelingen. Je leert onder andere meer over de door Google ingevoerde updates Panda en Penguin, het belang van de opbrengsten per bezoeker (RPV), Universal Search en het steeds groter worden van YouTube als zoekmachine en welke gevolgen dat heeft voor SEO.

Via social media scoren in zoekmachines

Ook jouw reputatie op social media heeft invloed op zoekmachinemarketing. Maar hoe groot is deze invloed precies en hoe kun je hier het beste mee omgaan? Binnen deze module gaan we dieper in op de invloed die social media op zoekmachinemarketing heeft en geven we je hier een aantal handige tips over.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met je eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Analyse en reflectie praktijkcase

Ook gaan we je praktijkcase uitgebreid analyseren. Welke technieken heb je gebruikt en hoe heb je de keywords in de content van je website geplaatst? En heel belangrijk: hoe kun je dit doorlopend verder optimaliseren en bijsturen? We analyseren jouw praktijkcase uitgebreid, kijken waar er verbeteringen en aanscherpingen mogelijk zijn. Vervolgens voer je, aan de hand van de reflectie, de tips en verbeterpunten door zodat je website beschikt over een stevige basis voor succesvolle zoekmachinemarketing.

Alternatief

Wil je meer weten over de basisprincipes van SEO? Volg dan de Cursus Zoekmachinemarketing. Tijdens deze cursus leer je wat SEO inhoudt en hoe je het inzet binnen je marketingstrategie. Je denkt na over je eigen SEO-strategie en leert de resultaten te evalueren en te meten. Wil jij meer weten over alle aspecten van zoekmachine marketing? Schrijf je dan in voor de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we alle facetten van zoekmachine marketing. De Leergang Zoekmachine Marketing bestaat uit drie cursussen, namelijk SEO, SEA (Google AdWords) en Google Analytics. Na de leergang Zoekmachine Marketing weet jij alles over zoekmachine marketing wat jou een echte SEO-specialist maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Goed onderbouwde theorie geïllustreerd met nuttige, aansprekende, herkenbare praktijkvoorbeelden.

4.0

Wat vond u goed? Super dat ik kosteloos de incompany kreeg door de gecancelde groepscursussen, complimenten dus aan Eduvision en de opleiding was gewoon echt heel goed! Goede docent, goede presentatie, goede interactie.

4.0

Wat vond u goed? De docent was inhoudelijk op de hoogte van de lesstof en ik ontving bruikbare feedback. Wat vond u niet goed? Lesmateriaal heb ik niet ontvangen, en ik heb geen tijdige (week vooraf) aankondiging ontvangen.

4.0

Wat vond u goed? Goede docent, voldoende feedback en de opleiding sloot aan bij mijn verwachtingen. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten liggen vooral voorafgaande aan de cursus, dus - communicatie t.a.v. info die wel/niet verstuurd wordt - een link die een paar uur openstaat zonder dat je dat weet, werkt niet.

4.0

Wat vond u goed?: De eerste dag was goed en zeer leerzaam. De leraar kon de stof goed overbrengen en vertelde veel uit ervaring, waar ik veel aan had.

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Zoekmachinemarketing Professional gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Zoekmachinemarketing Professional en de behandelde modulen, bijvoorbeeld zoekwoordanalyse, link-building en trends en ontwikkelingen binnen SEO. Als echte SEO-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEO-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing Professional verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de Cursus Zoekmachinemarketing Professional hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional van andere SEO-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEO-expert!

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing Professional bedragen €999,- (€1.208,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing Professional en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals linkbuilding en rankingfactoren. Bij deze laatste moet je denken aan de invloed van het design van je webpagina op SEO en content die je er op plaatst. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk toepast. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional mag jij jezelf een SEO-professional noemen voor wie SEO geen geheimen kent. Ook ben je op de hoogte van de laatste trends op SEO gebied.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional mag jij jezelf een ware SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO Professional heb je een goed fundament gelegd dat jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus SEO Professional kan jij een juiste SEO-strategie ontwikkelen waarbij je weet welke zoekwoorden relevant en winstgevend zijn. Ook heb jij gedurende de Cursus Zoekmachinemarketing Professional geleerd hoe je ervoor zorgt dat mensen naar je website komen en welke rol social media en linkbuilding daarin spelen.

Aangezien veel Nederlanders erg actief zijn op het internet, is SEO tegenwoordig onmisbaar. Dit betekent voor jou als aankomend SEO-specialist dat er volop kansen zijn op de arbeidsmarkt. Omdat het internet zo’n belangrijk medium is, is het voor organisaties noodzakelijk om zich bezig te houden met SEO. Online trends zijn zeer veranderlijk. Het is daarom belangrijk om als aankomend SEO-specialist op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Op deze manier kan jij je onderscheiden en profileren als een echte SEO-specialist. Bovendien heeft een SEO-expert hierdoor een afwisselende baan die zich zal blijven doorontwikkelen conform de nieuwste trends.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Virtuele training

De Cursus Zoekmachinemarketing Professional online

Wil je de Cursus Zoekmachinemarketing Professional online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Zoekmachinemarketing Professional speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Zoekmachinemarketing Professional!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.