Succesvolle B2B e-commerce begint bij content

Auteur:

Door: Remco Hol, B2B Marketeers
Gepubliceerd op: 06-02-2012

Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.

Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website en e-commerce sites nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepagina’s en productpagina’s worden voorzien van allerhande goede, sterke content.

Wat verstaan we onder rijke content in e-commerce?

Goed beeldmateriaal
Videos: Informatief, educatief en sterk gericht op case studies.
Uitgebreide productinformatie: De focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper.
Interactieve benadering: Die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte.
Dynamische product configurators: Waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen.
Vergelijkingen: De mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties.
3D vrituele product tour: Of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken.
Gedetailleerde educatieve documenten: Als instructiehandleiding, white papers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren.

Blog aangeboden door: B2B Marketeers

Terug