Cursus Copywriting

  • 3 dagen
  • 1199
  • eerstvolgende startdatum 16 mei

Copywriting vindt u in vele vormen. Emoties, belangen, percepties en interesses van uw doelgroep spelen hierin de hoofdrol. Of het nu gaat om een advertentie- reclame- of zelfs webtekst, het draait allemaal om argumenteren en overtuigen. De lezer moet het gevoel krijgen dat de advertentie speciaal voor hem/haar geschreven is. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame.

Copywriting vindt u in vele vormen. Emoties, belangen, percepties en interesses van uw doelgroep spelen hierin de hoofdrol. Of het nu gaat om een advertentie- reclame- of zelfs webtekst, het draait allemaal om argumenteren en overtuigen. De lezer moet het gevoel krijgen dat de advertentie speciaal voor hem/haar geschreven is. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Beoordelingen

Cursus Copywriting

Wat vond u goed?: Ik vond de opleiding goed in die zin dat aan onze vragen werd voldaan, dat de cursus zeer bruikbaar is en eigenlijk onmiddellijk kan toegepast worden. Wat vond u niet goed?: Het was ontzettend veel informatie op 1 dag dus het was best zwaar.

Cursus Copywriting Inhouse 5.0
Alle beoordelingen

Cursus Copywriting: Inleiding

Welkom bij de cursus Copywriting

Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.

Wat kunt u na afloop?

Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing van goede en aansprekende teksten te voorzien en weet u hoe u bepaalde doelgroepen kunt bereiken.

Cursus Copywriting: Modulen

De cursus bestaat uit een viertal modules die samen drie dagen beslaan.

Reclame, media en merkpersoonlijkheid

U maakt kennis met de reclame- en mediawereld en de diverse reclamevormen. Daarnaast bespreken we de werking van een reclamebureau. Diverse reclamecodes en wetgeving zullen de revue passeren, waarbij vormgeving en grafische technieken niet vergeten worden. We sluiten deze module af met het begrip merkpersoonlijkheid.

Psychologie en gedrukte media

De lezer moet het gevoel krijgen dat de tekst speciaal voor hem/haar geschreven is. Hier schuift de psychologie aan. Om erachter te komen hoe u uw lezer kunt boeien met uw tekst moet u als het ware in de gedaante van uw lezer kruipen. We bespreken daarnaast diverse gedrukte media en leggen de bekende valkuilen aan u voor.

Conceptontwikkeling en schrijfproces

Voordat er een tekst geschreven kan worden gaan er nog een aantal stappen aan vooraf. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroepsomschrijving en de vormgeving. Deze stappen noemen we het schrijfproces. Tijdens deze module ontwikkelt u een concept aan de hand van dit schrijfproces.

Schrijven, schrijven, schrijven

De enige manier om het vak onder de knie te krijgen is door zelf uw teksten te schrijven en concepten te ontwikkelen. Schrijven is schrappen wordt vaak gezegd. Door veel te oefenen worden uw teksten steeds overtuigender. We gaan daarom uitgebreid aan de slag met diverse disciplines, waaronder; direct mailing, brochures en webteksten. We bekijken de teksten vanuit verschillende perspectieven en u leert deze vanuit diverse invalshoeken te (her)schrijven.

Praktijkcase

Tijdens de les gaat u daadwerkelijk aan de slag met een praktijkcase. Aan de hand van de geleerde theorie start u met het schrijven van een eigen reclametekst. Zorg er dus voor dat u een praktijkcase heeft waarmee u aan de slag kan. Deze kan uiteraard ook fictief zijn.

Cursus Copywriting: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Copywriting verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Copywriting is bedoeld voor iedereen die goede reclameteksten wil leren schrijven.

Cursus Copywriting: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Ik vond de opleiding goed in die zin dat aan onze vragen werd voldaan, dat de cursus zeer bruikbaar is en eigenlijk onmiddellijk kan toegepast worden. Wat vond u niet goed?: Het was ontzettend veel informatie op 1 dag dus het was best zwaar.

5.0

Wat vond u goed?: duidelijke tips - insights - met focus op eigen bedrijf dankzij privécursus docent kent zijn vak en was zeer professioneel.

Cursus Copywriting: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.


Cursus Copywriting: Tarieven

Tarief

De Cursus Copywriting kost €1199,- (€1450,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Copywriting: Virtuele training

De Cursus Copywriting online

Wil je de Cursus Copywriting online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Copywriting speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Copywriting!

Copywriting vindt u in vele vormen. Emoties, belangen, percepties en interesses van uw doelgroep spelen hierin de hoofdrol. Of het nu gaat om een advertentie- reclame- of zelfs webtekst, het draait allemaal om argumenteren en overtuigen. De lezer moet het gevoel krijgen dat de advertentie speciaal voor hem/haar geschreven is. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame.

Cursus Copywriting: Inleiding

Welkom bij de cursus Copywriting

Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.

Wat kunt u na afloop?

Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing van goede en aansprekende teksten te voorzien en weet u hoe u bepaalde doelgroepen kunt bereiken.

Cursus Copywriting: Modulen

De cursus bestaat uit een viertal modules die samen drie dagen beslaan.

Reclame, media en merkpersoonlijkheid

U maakt kennis met de reclame- en mediawereld en de diverse reclamevormen. Daarnaast bespreken we de werking van een reclamebureau. Diverse reclamecodes en wetgeving zullen de revue passeren, waarbij vormgeving en grafische technieken niet vergeten worden. We sluiten deze module af met het begrip merkpersoonlijkheid.

Psychologie en gedrukte media

De lezer moet het gevoel krijgen dat de tekst speciaal voor hem/haar geschreven is. Hier schuift de psychologie aan. Om erachter te komen hoe u uw lezer kunt boeien met uw tekst moet u als het ware in de gedaante van uw lezer kruipen. We bespreken daarnaast diverse gedrukte media en leggen de bekende valkuilen aan u voor.

Conceptontwikkeling en schrijfproces

Voordat er een tekst geschreven kan worden gaan er nog een aantal stappen aan vooraf. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroepsomschrijving en de vormgeving. Deze stappen noemen we het schrijfproces. Tijdens deze module ontwikkelt u een concept aan de hand van dit schrijfproces.

Schrijven, schrijven, schrijven

De enige manier om het vak onder de knie te krijgen is door zelf uw teksten te schrijven en concepten te ontwikkelen. Schrijven is schrappen wordt vaak gezegd. Door veel te oefenen worden uw teksten steeds overtuigender. We gaan daarom uitgebreid aan de slag met diverse disciplines, waaronder; direct mailing, brochures en webteksten. We bekijken de teksten vanuit verschillende perspectieven en u leert deze vanuit diverse invalshoeken te (her)schrijven.

Praktijkcase

Tijdens de les gaat u daadwerkelijk aan de slag met een praktijkcase. Aan de hand van de geleerde theorie start u met het schrijven van een eigen reclametekst. Zorg er dus voor dat u een praktijkcase heeft waarmee u aan de slag kan. Deze kan uiteraard ook fictief zijn.

Cursus Copywriting: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Ik vond de opleiding goed in die zin dat aan onze vragen werd voldaan, dat de cursus zeer bruikbaar is en eigenlijk onmiddellijk kan toegepast worden. Wat vond u niet goed?: Het was ontzettend veel informatie op 1 dag dus het was best zwaar.

5.0

Wat vond u goed?: duidelijke tips - insights - met focus op eigen bedrijf dankzij privécursus docent kent zijn vak en was zeer professioneel.

Cursus Copywriting: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.


Cursus Copywriting: Tarieven

Tarief

De Cursus Copywriting kost €1199,- (€1450,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Copywriting: Virtuele training

De Cursus Copywriting online

Wil je de Cursus Copywriting online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Copywriting speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Copywriting!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.