Cursus CRM

  • 3 dagen
  • 1.499
  • Eerstvolgende startdatum 23 augustus

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 3 dagen / € 1.499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-08-2019, St. Niklaas  
    29-08-2019, Gent  
    29-08-2019, Brussel  
    03-09-2019, Antwerpen  
    23-09-2019, St. Niklaas  
    27-09-2019, Gent  
    27-09-2019, Brussel  
    02-10-2019, Antwerpen  
    22-10-2019, St. Niklaas  
    28-10-2019, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus CRM

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

A.J.E.E. van den Broek te Nijmegen 5.0
Alle beoordelingen

Cursus CRM: Inleiding

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.

Cursus CRM: Modulen

De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Cursus CRM: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

5.0

Wat vond u goed?: Fexibiliteit en deskundigheid docent

5.0

Wat vond u goed?: Concreet inspelen op de verschillende bedrijfstakken waarin we werken.

Cursus CRM: Startdata

Kies uit 4 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus CRM: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus CRM bedragen €1.499,00 (excl. €314,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus CRM: Virtuele training

De Cursus CRM online

Wil je de Cursus CRM online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus CRM speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus CRM!

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 3 dagen / € 1.499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-08-2019, St. Niklaas  
    29-08-2019, Gent  
    29-08-2019, Brussel  
    03-09-2019, Antwerpen  
    23-09-2019, St. Niklaas  
    27-09-2019, Gent  
    27-09-2019, Brussel  
    02-10-2019, Antwerpen  
    22-10-2019, St. Niklaas  
    28-10-2019, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus CRM: Inleiding

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.

Cursus CRM: Modulen

De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Cursus CRM: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

5.0

Wat vond u goed?: Fexibiliteit en deskundigheid docent

5.0

Wat vond u goed?: Concreet inspelen op de verschillende bedrijfstakken waarin we werken.

Cursus CRM: Startdata

Kies uit 4 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus CRM: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus CRM bedragen €1.499,00 (excl. €314,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus CRM: Virtuele training

De Cursus CRM online

Wil je de Cursus CRM online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus CRM speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus CRM!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.