Training Marketing Analytics & Big Data

  • 5 dagen
  • 2999
  • eerstvolgende startdatum 2 oktober  startgarantie

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met de belangrijkste marketing analytics technieken en tools. Bovendien weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met de belangrijkste marketing analytics technieken en tools. Bovendien weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Training Marketing Analytics & Big Data

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Training Marketing Analytics & Big Data: Inleiding

De toekomst van marketing verschuift steeds meer richting data. Om klantinzichten te vergroten, leads te genereren, klanten te behouden en de concurrentie voor te blijven is data onmisbaar. Met de training Marketing Analytics en Big Data leer je hoe je klantdata inzet voor je marketingstrategie en hoe je op basis van deze data intelligente datagedreven beslissingen maakt.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data

Tijdens de training Marketing Analytics en Big Data leer je de vaardigheden die jij als marketeer van de toekomst nodig hebt. Je krijgt een introductie in marketing analytics en de rol van Big Data. Vervolgens ga je aan de slag met jouw data met behulp van marketing analytics technieken, zoals data mining en predictive analytics. Aan het einde van de Training Marketing Analytics & Big Data ga je werken met de populairste marketing analytics tools en leer je hoe je data op een heldere manier visualiseert.

Resultaat van de Training Marketing Analytics & Big Data

Na de Training Marketing Analytics & Big Data weet jij:

  • Wat marketing analytics is
  • Hoe Big Data zich verhouden tot marketing analytics
  • Hoe je met behulp van marketing analytics data gedreven beslissingen maakt
  • Wat de belangrijkste marketing analytics technieken zijn en hoe je deze toepast
  • Hoe je analyseresultaten interpreteert en daaraan de juiste conclusies verbindt
  • Hoe je klantloyaliteit bevordert
  • Hoe je klantinzichten vergroot
  • Hoe je besluiten neemt die data gedreven zijn
  • Hoe je data en analyses op een heldere manier visualiseert en presenteert
  • Wat de belangrijkste marketing analytics tools zijn en hoe je hiermee werkt.

Verder met Big Data Marketing?

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data heb je al kort kennis gemaakt met Big Data. Wil je nu meer weten en het officiële Big Data certificaat (ISO-norm 9001 & 17024) halen? Volg dan de Examentraining Big Data Foundation.

Training Marketing Analytics & Big Data: Modulen

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data behandelen we de volgende modules:

    Introductie

  • Wat is Marketing Analytics?
  • De rol van Big Data
  • Welke databronnen zijn beschikbaar?
  • Customer Journey

    Verken je data

  • Data Mining: relaties & verbanden
  • Data Mining frameworks
  • Data mining technieken, zoals text mining, image processing, sentimentanalyse

    Algoritme Marketing

  • Product recommendation systems
  • Programmatic advertising
  • Message & content optimization
  • Salesforce analytics

    Predictive Marketing

  • Marketingvariabelen bepalen
  • Data verzamelen, prepareren en betekenis geven
  • Predictive analytics technieken

    Segmentatie & Profiling

  • Introductie marketingsegmenten
  • Klantprofielen
  • Beschrijvend vs. voorspellend
  • Cluster analysis
  • Conjoint analysis

    Datavisualisatie

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats

    Tooling

  • Overzicht van marketing analytics tools
  • Toepassing

Jouw businesscase centraal

Jouw praktijkcase loopt als een rode draad door de Training Marketing Analytics & Big Data. Tijdens de opleiding is er voldoende ruimte om te werken aan jouw case. De theorie die je hebt geleerd pas je op deze manier direct toe in de praktijk. Bovendien is er ruimte om vragen te stellen die specifiek gelden voor jouw case.

Training Marketing Analytics & Big Data: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Training Marketing Analytics & Big Data verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Training Marketing Analytics & Big Data: Doelgroep

Deze cursus is voor marketing managers, marketing analysten en (online) marketeers die een beter begrip willen hebben van marketing analytics technieken. Deze cursus is geschikt voor jou als je nu of in de toekomst aan de slag wilt met klantdata en en daar intelligente inzichten uit wilt halen.

Training Marketing Analytics & Big Data: Voorkennis

Kennis van Big Data is een pré, maar zeker niet verplicht.

Training Marketing Analytics & Big Data: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Training Marketing Analytics & Big Data: Tarieven

Tarief

De Training Marketing Analytics & Big Data kost € 2999,- (€ 3628,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Training Marketing Analytics & Big Data: Virtuele training

De Training Marketing Analytics & Big Data online

Wil je de Training Marketing Analytics & Big Data online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Training Marketing Analytics & Big Data!

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met de belangrijkste marketing analytics technieken en tools. Bovendien weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Training Marketing Analytics & Big Data: Inleiding

De toekomst van marketing verschuift steeds meer richting data. Om klantinzichten te vergroten, leads te genereren, klanten te behouden en de concurrentie voor te blijven is data onmisbaar. Met de training Marketing Analytics en Big Data leer je hoe je klantdata inzet voor je marketingstrategie en hoe je op basis van deze data intelligente datagedreven beslissingen maakt.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data

Tijdens de training Marketing Analytics en Big Data leer je de vaardigheden die jij als marketeer van de toekomst nodig hebt. Je krijgt een introductie in marketing analytics en de rol van Big Data. Vervolgens ga je aan de slag met jouw data met behulp van marketing analytics technieken, zoals data mining en predictive analytics. Aan het einde van de Training Marketing Analytics & Big Data ga je werken met de populairste marketing analytics tools en leer je hoe je data op een heldere manier visualiseert.

Resultaat van de Training Marketing Analytics & Big Data

Na de Training Marketing Analytics & Big Data weet jij:

  • Wat marketing analytics is
  • Hoe Big Data zich verhouden tot marketing analytics
  • Hoe je met behulp van marketing analytics data gedreven beslissingen maakt
  • Wat de belangrijkste marketing analytics technieken zijn en hoe je deze toepast
  • Hoe je analyseresultaten interpreteert en daaraan de juiste conclusies verbindt
  • Hoe je klantloyaliteit bevordert
  • Hoe je klantinzichten vergroot
  • Hoe je besluiten neemt die data gedreven zijn
  • Hoe je data en analyses op een heldere manier visualiseert en presenteert
  • Wat de belangrijkste marketing analytics tools zijn en hoe je hiermee werkt.

Verder met Big Data Marketing?

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data heb je al kort kennis gemaakt met Big Data. Wil je nu meer weten en het officiële Big Data certificaat (ISO-norm 9001 & 17024) halen? Volg dan de Examentraining Big Data Foundation.

Training Marketing Analytics & Big Data: Modulen

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data behandelen we de volgende modules:

    Introductie

  • Wat is Marketing Analytics?
  • De rol van Big Data
  • Welke databronnen zijn beschikbaar?
  • Customer Journey

    Verken je data

  • Data Mining: relaties & verbanden
  • Data Mining frameworks
  • Data mining technieken, zoals text mining, image processing, sentimentanalyse

    Algoritme Marketing

  • Product recommendation systems
  • Programmatic advertising
  • Message & content optimization
  • Salesforce analytics

    Predictive Marketing

  • Marketingvariabelen bepalen
  • Data verzamelen, prepareren en betekenis geven
  • Predictive analytics technieken

    Segmentatie & Profiling

  • Introductie marketingsegmenten
  • Klantprofielen
  • Beschrijvend vs. voorspellend
  • Cluster analysis
  • Conjoint analysis

    Datavisualisatie

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats

    Tooling

  • Overzicht van marketing analytics tools
  • Toepassing

Jouw businesscase centraal

Jouw praktijkcase loopt als een rode draad door de Training Marketing Analytics & Big Data. Tijdens de opleiding is er voldoende ruimte om te werken aan jouw case. De theorie die je hebt geleerd pas je op deze manier direct toe in de praktijk. Bovendien is er ruimte om vragen te stellen die specifiek gelden voor jouw case.

Training Marketing Analytics & Big Data: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Training Marketing Analytics & Big Data: Tarieven

Tarief

De Training Marketing Analytics & Big Data kost € 2999,- (€ 3628,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Training Marketing Analytics & Big Data: Virtuele training

De Training Marketing Analytics & Big Data online

Wil je de Training Marketing Analytics & Big Data online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Training Marketing Analytics & Big Data!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.