Cursus Marketing Automation

  • 3 dagen
  • 1499
  • eerstvolgende startdatum 8 februari  startgarantie

Tijdens de cursus marketing automation leer je hoe je (digitale) klantprofielen kunt opbouwen, hoe een marketing automation campagne eruitziet en hoe je deze optimaliseert door testen. Bovendien ga je aan de slag met jouw eigen marketing automation plan.

Tijdens de cursus marketing automation leer je hoe je (digitale) klantprofielen kunt opbouwen, hoe een marketing automation campagne eruitziet en hoe je deze optimaliseert door testen. Bovendien ga je aan de slag met jouw eigen marketing automation plan.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Marketing Automation

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Wat is marketing automation?

Marketing automation gaat over het automatiseren van marketing. Dat gebeurt op verschillende manier, bijv. door het overhalen van (potentiële) klanten in het aankoopproces door de relevante content automatisch te tonen of te sturen. Op deze manier wordt er geprobeerd om de leadconversie te verhogen. Meestal wordt als onderdeel van marketing automation leads/profielen gebouwd van potentiële klanten. Daarnaast vullen geautomatiseerde campagnes een belangrijke rol.

Cursus Marketing Automation: Inleiding

Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.

Tijdens de Cursus Marketing Automation

Tijdens de Cursus Marketing Automation leer je hoe je digitale profielen kunt opbouwen, hoe relevante campagnes eruit zien en hoe je leads kunt converteren en prioriteren. Ook de meest relevante software komt aan bod.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Marketing Automation ben je in staat om:

  • Een profielenbestand op te bouwen
  • Leads te 'voeden'
  • Relevante campagnes op te zetten en bij te houden
  • Leads te converteren
  • Personalisatie technieken in te zetten
  • De belangrijkste software te kennen

Praktijkgerichte aanpak

De Cursus Marketing Automation is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus marketing automation ga je aan de slag met een profielenbestand dat is opgezet of je eigen profielenbestand van jouw organisatie. Je leert hoe je de leads het beste kunt groeperen, er campagnes bij te bedenken en de leadconversie te verhogen. Op deze manier haal je optimaal rendement uit de training marketing automation.

Cursus Marketing Automation: Modulen

Tijdens de Cursus Marketing Automation doorlopen we de volgende onderdelen:

    Introductie

    • Definitie marketing automation
    • Waarom marketing automation essentieel is
    • Overview succesvolle praktijkcases

    Breng je klant in beeld

    • Customer journey
    • Welke data gebruik je?
    • Buyer persona’s
    • Customer journey mapping
    • Segmentatie
    • Tools

    Lead management

    Campagnes

    • Strategische keuzes
    • Relevante content
    • Personalisatie
    • Automatisering
    • Implementeren en bijhouden van campagnes

    Testen

    Marketing automation software en implementatie

    • Wat is de belangrijkste software in de markt?
    • Welk programma kies je?
    • Wat zijn verschillen tussen de platforms?
    • Tips voor implementatie

    Aan de slag
    Ontwikkel zelf een marketing automation plan met daarin o.a.

    • Realistische doelen
    • Customer journey map
    • Contentstrategie
    • Campagnes
    • Testideeën

Cursus Marketing Automation: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Marketing Automation verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Marketing Automation: Doelgroep

De opleiding is bedoeld voor online marketingprofessionals die een start willen met marketing automation. Je wilt een goede basis en concrete handvatten, zodat je de kennis direct in praktijk kunt brengen.

Cursus Marketing Automation: Voorkennis

Bij de Cursus Marketing Automation beginnen we bij de basis. Voorkennis is daarom niet verplicht.

Cursus Marketing Automation: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus Marketing Automation: Voorkennis

Bij de Cursus Marketing Automation beginnen we bij de basis. Voorkennis is daarom niet verplicht.

Klassikaal/open inschrijving Cursus Marketing Automation

De Cursus Marketing Automation wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag marketing automation specialist wil worden, kan zich inschrijven voor de Cursus Marketing Automation. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Cursus Marketing Automation

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de Cursus Marketing Automation speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in alle aspecten van marketing automation, zoals customer journeys, buyer persona’s, marketing automation software en testen.

De trainer zal jullie opleiden tot marketing automation specialisten. Een incompany Cursus Marketing Automation is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een marketing automation training op maat aan bij ons op locatie.

Cursus Marketing Automation: Tarieven

Tarief

De Cursus Marketing Automation kost € 1499,- (€ 1813,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Cursus Marketing Automation

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Marketing Automation en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van marketing automation. Je weet alles van klantinzichten, marketing automation software, lead management, testen en campagnes.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Marketing Automation heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase (marketing automation plan).

Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Cursus Marketing Automation: Virtuele training

De Cursus Marketing Automation online

Wil je de Cursus Marketing Automation online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Marketing Automation speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Marketing Automation!

Tijdens de cursus marketing automation leer je hoe je (digitale) klantprofielen kunt opbouwen, hoe een marketing automation campagne eruitziet en hoe je deze optimaliseert door testen. Bovendien ga je aan de slag met jouw eigen marketing automation plan.

Cursus Marketing Automation: Inleiding

Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.

Tijdens de Cursus Marketing Automation

Tijdens de Cursus Marketing Automation leer je hoe je digitale profielen kunt opbouwen, hoe relevante campagnes eruit zien en hoe je leads kunt converteren en prioriteren. Ook de meest relevante software komt aan bod.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Marketing Automation ben je in staat om:

  • Een profielenbestand op te bouwen
  • Leads te 'voeden'
  • Relevante campagnes op te zetten en bij te houden
  • Leads te converteren
  • Personalisatie technieken in te zetten
  • De belangrijkste software te kennen

Praktijkgerichte aanpak

De Cursus Marketing Automation is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus marketing automation ga je aan de slag met een profielenbestand dat is opgezet of je eigen profielenbestand van jouw organisatie. Je leert hoe je de leads het beste kunt groeperen, er campagnes bij te bedenken en de leadconversie te verhogen. Op deze manier haal je optimaal rendement uit de training marketing automation.

Cursus Marketing Automation: Modulen

Tijdens de Cursus Marketing Automation doorlopen we de volgende onderdelen:

    Introductie

    • Definitie marketing automation
    • Waarom marketing automation essentieel is
    • Overview succesvolle praktijkcases

    Breng je klant in beeld

    • Customer journey
    • Welke data gebruik je?
    • Buyer persona’s
    • Customer journey mapping
    • Segmentatie
    • Tools

    Lead management

    Campagnes

    • Strategische keuzes
    • Relevante content
    • Personalisatie
    • Automatisering
    • Implementeren en bijhouden van campagnes

    Testen

    Marketing automation software en implementatie

    • Wat is de belangrijkste software in de markt?
    • Welk programma kies je?
    • Wat zijn verschillen tussen de platforms?
    • Tips voor implementatie

    Aan de slag
    Ontwikkel zelf een marketing automation plan met daarin o.a.

    • Realistische doelen
    • Customer journey map
    • Contentstrategie
    • Campagnes
    • Testideeën

Cursus Marketing Automation: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus Marketing Automation: Voorkennis

Bij de Cursus Marketing Automation beginnen we bij de basis. Voorkennis is daarom niet verplicht.

Klassikaal/open inschrijving Cursus Marketing Automation

De Cursus Marketing Automation wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag marketing automation specialist wil worden, kan zich inschrijven voor de Cursus Marketing Automation. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Cursus Marketing Automation

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de Cursus Marketing Automation speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in alle aspecten van marketing automation, zoals customer journeys, buyer persona’s, marketing automation software en testen.

De trainer zal jullie opleiden tot marketing automation specialisten. Een incompany Cursus Marketing Automation is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een marketing automation training op maat aan bij ons op locatie.

Cursus Marketing Automation: Tarieven

Tarief

De Cursus Marketing Automation kost € 1499,- (€ 1813,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Cursus Marketing Automation

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Marketing Automation en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van marketing automation. Je weet alles van klantinzichten, marketing automation software, lead management, testen en campagnes.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Marketing Automation heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase (marketing automation plan).

Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Cursus Marketing Automation: Virtuele training

De Cursus Marketing Automation online

Wil je de Cursus Marketing Automation online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Marketing Automation speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Marketing Automation!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.