Cursus Scrum voor marketing

  • 2 dagen
  • 999
  • Eerstvolgende startdatum 9 mei

Scrum binnen marketing? Het kan! Scrum is allang niet meer alleen maar een methode voor ICT afdelingen. Door te werken met scrum, maak je een groot en complex project behapbaar én werk je vanuit de vraag van de klant! Een succesvolle benadering waarmee je rendement gegarandeerd een stuk hoger ligt. Maar hoe werkt dat nou? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je scrum succesvol toepassen binnen een marketingteam!

Scrum binnen marketing? Het kan! Scrum is allang niet meer alleen maar een methode voor ICT afdelingen. Door te werken met scrum, maak je een groot en complex project behapbaar én werk je vanuit de vraag van de klant! Een succesvolle benadering waarmee je rendement gegarandeerd een stuk hoger ligt. Maar hoe werkt dat nou? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je scrum succesvol toepassen binnen een marketingteam!

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    09-05-2019, Antwerpen  
    09-05-2019, Gent  
    09-05-2019, Brussel  
    07-06-2019, Brussel  
    07-06-2019, Gent  
    07-06-2019, Antwerpen  
    08-07-2019, Antwerpen  
    08-07-2019, Gent  
    08-07-2019, Brussel  
    30-07-2019, Brussel    Summercourse

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Scrum voor marketing: Inleiding

Inleiding

Scrum is vooral in de ICT een veel gebruikte succesvolle methode die je ondersteunt om met een team doelgericht te werken aan grote, complexe projecten die tijdens de looptijd aan verandering onderhevig zijn. Scrum werkt op basis van het opdelen van een groot project in hapklare brokken. Binnen marketing is dat bijvoorbeeld het optimaliseren van conversie op een website. Het marketingteam werkt in korte sprints van twee tot vier weken samen aan een afgerond, meetbaar en bruikbaar deelresultaat. Dit zijn bijvoorbeeld bepaalde functionaliteiten die toegevoegd of verbeterd moeten worden om direct meer omzet te genereren. De Product Owner geeft in dit proces de prioriteiten aan, waarna het team zelfsturend werkt om alle deelresultaten binnen de gestelde sprinttijd af te ronden.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je precies wat scrum is en hoe deze methode werkt binnen een marketingomgeving. Je leert de verschillende rollen binnen scrum onderscheiden, hoe je begint met je eerste sprintplanning en je maakt een praktisch plan van aanpak om scrum binnen jouw eigen marketingafdeling toe te passen.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Scrum voor marketing :

  • heb je inzicht in de toepassing van scrum specifiek voor marketing
  • benader je de markt (nog beter) vanuit de vraag van de klant
  • heb je met het plan van aanpak een praktische vertaalslag gemaakt van de scrumtheorie op jouw praktijksituatie

Cursus Scrum voor marketing: Modulen

De Cursus Scrum voor marketing is specifiek gericht op de toepassing van Scrum binnen een marketingafdeling. De volgende modulen komen aan bod:

Introductie Scrum

  • wat is Scrum en hoe werkt het?

Scrummethode toepassen in marketing

  • Praktijktoepassingen Scrum binnen marketingafdelingen

Artifacts en Backlogs

  • Product backlog
  • Sprint backlog
  • Release / Sprint burn down

Rollen binnen scrum

  • Scrum Master
  • Product Owner
  • Team
  • Stakeholders

Meetings

  • Daily Scrum
  • Sprint planning
  • Sprint review
  • Sprint retrospective

Praktijkcase

Hoe werkt scrum voor jouw marketingafdeling? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing werk je aan een praktisch plan van aanpak om de scrummethode op jouw afdeling toe te passen. Zo maak je direct de vertaalslag naar jouw eigen praktijk!

Cursus Scrum voor marketing: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Scrum voor marketing verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketeers die doelgerichter willen werken met de klant als uitgangspunt en mensen die scrum als methode willen implementeren binnen een marketingafdeling.

Maatwerk

De cursus Scrum is gericht op scrum toepassen binnen een marketingomgeving. Op verzoek verzorgt Eduvision ook een training voor een specifieke rol, bijvoorbeeld specifiek voor de Scrum Product Owner. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Cursus Scrum voor marketing: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Scrum voor marketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Scrum voor marketing bedragen €999,- (€1.208,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Scrum voor marketing: Virtuele training

De Cursus Scrum voor marketing online

Wil je de Cursus Scrum voor marketing online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Scrum voor marketing speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Scrum voor marketing!

Scrum binnen marketing? Het kan! Scrum is allang niet meer alleen maar een methode voor ICT afdelingen. Door te werken met scrum, maak je een groot en complex project behapbaar én werk je vanuit de vraag van de klant! Een succesvolle benadering waarmee je rendement gegarandeerd een stuk hoger ligt. Maar hoe werkt dat nou? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je scrum succesvol toepassen binnen een marketingteam!

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    09-05-2019, Antwerpen  
    09-05-2019, Gent  
    09-05-2019, Brussel  
    07-06-2019, Brussel  
    07-06-2019, Gent  
    07-06-2019, Antwerpen  
    08-07-2019, Antwerpen  
    08-07-2019, Gent  
    08-07-2019, Brussel  
    30-07-2019, Brussel    Summercourse

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Scrum voor marketing: Inleiding

Inleiding

Scrum is vooral in de ICT een veel gebruikte succesvolle methode die je ondersteunt om met een team doelgericht te werken aan grote, complexe projecten die tijdens de looptijd aan verandering onderhevig zijn. Scrum werkt op basis van het opdelen van een groot project in hapklare brokken. Binnen marketing is dat bijvoorbeeld het optimaliseren van conversie op een website. Het marketingteam werkt in korte sprints van twee tot vier weken samen aan een afgerond, meetbaar en bruikbaar deelresultaat. Dit zijn bijvoorbeeld bepaalde functionaliteiten die toegevoegd of verbeterd moeten worden om direct meer omzet te genereren. De Product Owner geeft in dit proces de prioriteiten aan, waarna het team zelfsturend werkt om alle deelresultaten binnen de gestelde sprinttijd af te ronden.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je precies wat scrum is en hoe deze methode werkt binnen een marketingomgeving. Je leert de verschillende rollen binnen scrum onderscheiden, hoe je begint met je eerste sprintplanning en je maakt een praktisch plan van aanpak om scrum binnen jouw eigen marketingafdeling toe te passen.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Scrum voor marketing :

  • heb je inzicht in de toepassing van scrum specifiek voor marketing
  • benader je de markt (nog beter) vanuit de vraag van de klant
  • heb je met het plan van aanpak een praktische vertaalslag gemaakt van de scrumtheorie op jouw praktijksituatie

Cursus Scrum voor marketing: Modulen

De Cursus Scrum voor marketing is specifiek gericht op de toepassing van Scrum binnen een marketingafdeling. De volgende modulen komen aan bod:

Introductie Scrum

  • wat is Scrum en hoe werkt het?

Scrummethode toepassen in marketing

  • Praktijktoepassingen Scrum binnen marketingafdelingen

Artifacts en Backlogs

  • Product backlog
  • Sprint backlog
  • Release / Sprint burn down

Rollen binnen scrum

  • Scrum Master
  • Product Owner
  • Team
  • Stakeholders

Meetings

  • Daily Scrum
  • Sprint planning
  • Sprint review
  • Sprint retrospective

Praktijkcase

Hoe werkt scrum voor jouw marketingafdeling? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing werk je aan een praktisch plan van aanpak om de scrummethode op jouw afdeling toe te passen. Zo maak je direct de vertaalslag naar jouw eigen praktijk!

Cursus Scrum voor marketing: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Scrum voor marketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Scrum voor marketing bedragen €999,- (€1.208,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Scrum voor marketing: Virtuele training

De Cursus Scrum voor marketing online

Wil je de Cursus Scrum voor marketing online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Scrum voor marketing speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Scrum voor marketing!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.