Cursus Social Media Strategie

  • 2 dagen
  • 1299
  • eerstvolgende startdatum 15 mei

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Social Media Strategie

Beoordelingen

Cursus Social Media Strategie

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

L.C. Alflen te Utrecht 4.6
Alle beoordelingen

Cursus Social Media Strategie: Inleiding

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.

Cursus Social Media Strategie: Modulen

Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Cursus Social Media Strategie: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Social Media Strategie verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Social Media Strategie is bedoeld voor iedereen die social media op een succesvolle en strategische manier wil implementeren binnen het huidige marketingbeleid.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Social Media Strategie passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen social media strategie. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing & social media met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Social Media Strategie: Beoordelingen

4.6

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

4.6

Wat vond u goed?: Veel aandacht besteed aan feiten, onderzoek en gegevens om theorie van strategie te onderbouwen. Zeer waardevol.
Wat vond u niet goed?: Meer praktisch, zodat je het beter op je organisatie kan toepassen.

Cursus Social Media Strategie: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.


Cursus Social Media Strategie: Tarieven

Tarief

De Cursus Social Media Strategie kost €1299,- (€1571,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social Media Strategie: Virtuele training

De Cursus Social Media Strategie online

Wil je de Cursus Social Media Strategie online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Strategie speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Strategie!

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Cursus Social Media Strategie: Inleiding

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.

Cursus Social Media Strategie: Modulen

Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Cursus Social Media Strategie: Beoordelingen

4.6

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

4.6

Wat vond u goed?: Veel aandacht besteed aan feiten, onderzoek en gegevens om theorie van strategie te onderbouwen. Zeer waardevol.
Wat vond u niet goed?: Meer praktisch, zodat je het beter op je organisatie kan toepassen.

Cursus Social Media Strategie: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.


Cursus Social Media Strategie: Tarieven

Tarief

De Cursus Social Media Strategie kost €1299,- (€1571,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social Media Strategie: Virtuele training

De Cursus Social Media Strategie online

Wil je de Cursus Social Media Strategie online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Strategie speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Strategie!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.