Wil je een face-to-face-training? Of liever een training op afstand? Beide is mogelijk bij Eduvision! Onze trainingslocaties bieden voldoende ruimte om de voorgeschreven 1,5m afstand te houden; ook alle overige RIVM-voorschriften leven we nauwlettend na. Kies je voor een virtuele training, dan schakel je online direct met de trainer. Daarbij bieden we je vanzelfsprekend de kwaliteit die je van ons gewend bent. Bel ons om te horen wat we hierin voor je kunnen betekenen.

Cursus Social Media Strategie

  • 2 dagen
  • 1.299
  • Eerstvolgende startdatum 8 juni

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.299 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    08-06-2020, Virtueel  
    15-06-2020, Virtueel  
    22-06-2020, Virtueel  
    29-06-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    12-06-2020, St. Niklaas  
    22-06-2020, Antwerpen  
    23-06-2020, Brussel  
    23-06-2020, Gent  
    13-07-2020, St. Niklaas  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Social Media Strategie

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

L.C. Alflen te Utrecht 4.6
Alle beoordelingen

Cursus Social Media Strategie: Inleiding

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.

Cursus Social Media Strategie: Modulen

Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Cursus Social Media Strategie: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Social Media Strategie verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Social Media Strategie is bedoeld voor iedereen die social media op een succesvolle en strategische manier wil implementeren binnen het huidige marketingbeleid.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Social Media Strategie passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen social media strategie. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing & social media met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Social Media Strategie: Beoordelingen

4.6

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

4.6

Wat vond u goed?: Veel aandacht besteed aan feiten, onderzoek en gegevens om theorie van strategie te onderbouwen. Zeer waardevol.
Wat vond u niet goed?: Meer praktisch, zodat je het beter op je organisatie kan toepassen.

Cursus Social Media Strategie: Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Social Media Strategie: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Social Media Strategie bedragen €1.299,00 (excl. €272,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social Media Strategie: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.299 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    08-06-2020, Virtueel  
    15-06-2020, Virtueel  
    22-06-2020, Virtueel  
    29-06-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    12-06-2020, St. Niklaas  
    22-06-2020, Antwerpen  
    23-06-2020, Brussel  
    23-06-2020, Gent  
    13-07-2020, St. Niklaas  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Social Media Strategie: Inleiding

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.

Cursus Social Media Strategie: Modulen

Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Cursus Social Media Strategie: Beoordelingen

4.6

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

4.6

Wat vond u goed?: Veel aandacht besteed aan feiten, onderzoek en gegevens om theorie van strategie te onderbouwen. Zeer waardevol.
Wat vond u niet goed?: Meer praktisch, zodat je het beter op je organisatie kan toepassen.

Cursus Social Media Strategie: Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Social Media Strategie: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Social Media Strategie bedragen €1.299,00 (excl. €272,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social Media Strategie: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.