Leergang Zoekmachinemarketing

  • 5 dagen
  • 2.199
  • Eerstvolgende startdatum 3 september

De leergang Zoekmachinemarketing is een volledige leergang waarbij alle componenten van zoekmachinemarketing aan bod komen. Je begint met de cursus Zoekmachinemarketing, daarna volg je de cursus AdWords Professional en tenslotte komt de cursus Google Analytics aan bod.

De leergang Zoekmachinemarketing is een volledige leergang waarbij alle componenten van zoekmachinemarketing aan bod komen. Je begint met de cursus Zoekmachinemarketing, daarna volg je de cursus AdWords Professional en tenslotte komt de cursus Google Analytics aan bod.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 5 dagen / € 2.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    03-09-2018, Antwerpen  
    03-09-2018, Gent  
    03-09-2018, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Leergang Zoekmachinemarketing

Wat vond u goed? Theorie, locatie, docent, lunch, alles was goed geregeld. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten zijn de beschikbaarheid van de lesstof en de voorbereiding op de cursus.

M. Duits te Heerhugowaard 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Zoekmachinemarketing?

Zoekmachinemarketing, ook wel Search Engine Marketing (SEM) genoemd, is vandaag de dag voor elk bedrijf van essentieel belang. Nederlanders staan aan de Europese top wat betreft internetgebruik. Dit maakt duidelijk dat het internet een goed reclamemiddel is. Tijdens de training SEM kom jij te weten hoe je dit reclamemiddel optimaal inzet.
Zoekmachinemarketing bestaat uit twee aspecten, namelijk SEO (Search Engine Optimalisation) en SEA (Search Engine Advertising). Bij SEO streef je naar een goede vindbaarheid van je website in de gratis zoekresultaten van de zoekmachine. SEA is een betaalde vorm van adverteren. Via Google AdWords (SEA) maak je advertenties met de meest relevante en winstgevende zoekwoorden. Deze advertenties verschijnen vervolgens in de zoekmachine en als de bezoeker erop klikt wordt hij doorgelinkt naar je landing page. Maar je kan nog zo goed gebruik maken van SEO en SEA, zonder de resultaten van je campagne te meten ben je nergens. Dit is dus waar Google Analytics om de hoek komt kijken. Hoewel het niet direct een onderdeel is van zoekmachinemarketing is het er wel onlosmakelijk mee verbonden. Dankzij Google Analytics krijg je inzicht in de effecten van je SEO- en SEA-strategie. Hierdoor kun je een winstgevende zoekmachinemarketing strategie ontwikkelen.

Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing leer je alle beginselen van zoekmachinemarketing kennen. Bovendien kan je na de Leergang Zoekmachinemarketing alle informatie in de praktijk toepassen.

Leergang Zoekmachinemarketing: Inleiding

Welkom bij de Leergang Zoekmachinemarketing

Zoekmachines behoren tot één van de belangrijkste succesfactoren van een website. Dat betekent dat zoekmachinemarketing een belangrijk onderdeel uitmaakt van je marketingbeleid.

Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing

Succesvolle zoekmachinemarketing is een totaalpakket. Zowel de organische- (onbetaald) als de AdWords (betaald) campagnes dienen goed geoptimaliseerd te zijn. Daarnaast is het verstandig om de statistieken van je campagnes te meten met behulp van Google Analytics. Naar aanleiding van deze statistieken kun je deze campagnes optimaliseren zodat de conversie omhoog gaat.

Tijdens de leergang Zoekmachinemarketing ga je met de drie onderdelen aan de slag. Je begint met de cursus Zoekmachinemarketing, daarna volg je de cursus AdWords Professional en tenslotte komt de cursus Google Analytics aan bod.

Na afloop ben je in staat om je website op een professionele en effectieve manier te optimaliseren voor de zoekmachines.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEM(Search Engine Marketing)-specialist te worden, werk je tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing aan diverse competenties en vaardigheden. Zo doe je kennis op over SEO in de vorm van zoekwoordanalyse en optimalisatietechieken. Daarnaast leer je alles over AdWords, zoals het ontwerpen van een advertentie die voor hoge conversie zorgt, CPC-biedingen en de keyword positie. Ook ga je werken met Google Analytics, zodat je de resultaten van je SEO- en SEA-strategie kan meten. Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing heb je alles geleerd over zoekmachinemarketing. Jij weet dus hoe je goedlopende betaalde (SEA) en niet betaalde (SEO) campagnes opzet en hoe je deze analyseert.

Na de Leergang Zoekmachinemarketing weet jij alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie, het optimaliseren van je AdWords campagne en het meten van de resultaten met behulp van Google Analytics. Doordat jij na de Leergang Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEM-specialist noemen.

Leergang Zoekmachinemarketing: Modulen

Leergang Zoekmachinemarketing

De Leergang Zoekmachinemarketing bestaat uit een drietal opleidingen die samen de leergang vormen. Je wordt opgeleid tot een zoekmachinespecalist.

Cursus Zoekmachinemarketing

Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijken ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Tijdens de cursus besteden we aandacht aan zowel de marketingkant als de technische kant van het optimalisatieproces. De gebruikte methoden worden geïllustreerd aan de hand van een praktijkcase.

Modulen

  • Modulen cursus Zoekmachinemarketing;
  • Marketing en keywordbeheer;
  • Optimalisatietechnieken;
  • Schone optimalisatie.

Cursus AdWords Professional

Een goede AdWords campagne is een zaak voor professionals. Je leert werken met AdWords, advertenties schrijven, het beheren van je CPC biedingen en leert de voordelen van landingpages kennen. Verder begin je tijdens de cursus met het opzetten van een professionele AdWords campagne. Dit alles onder begeleiding van een AdWords professional uit de dagelijkse praktijk

Modulen

  • AdWords en effectief campagnebeheer;
  • Zoekwoordselectie, tools en advertentiegroepen;
  • Goed converterende en aantrekkelijke advertentie;
  • Sturen op conversie en doormeten campagnes;
  • Analyse resultaten zoekwoorden en varianten;
  • CPC biedingen en keywordpositie;
  • Koppeling advertenties met landingspagina's.

Cursus Google Analytics

Begin vandaag nog met het maken van doelgerichte, rendabele marketingcampagnes en verbeter het ontwerp en de inhoud van je site. Google Analytics laat zien hoe jouw zoekrangorde staat t.o.v. je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Tijdens de cursus kun je winstgevende verbeteringen aanbrengen in je reclamecampagne en website.

Modulen

  • Inleiding webanalytics
  • Doelen stellen voor een website
  • Implementatie Google Analytics
  • Functionaliteiten Google Analytics
  • Doormeten online marketingcampagnes
  • Doelen meten en realiseren

Alternatief

Wil je meer weten over de basisprincipes van SEO? Volg dan de Cursus Zoekmachinemarketing. Tijdens deze cursus leer je wat SEO inhoudt en hoe je het inzet binnen je marketingstrategie. Je denkt na over je eigen SEO-strategie en leert de resultaten te evalueren en te meten. Bezit je al wel enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines.

Leergang Zoekmachinemarketing: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Leergang Zoekmachinemarketing verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De leergang Zoekmachinemarketing is bedoeld voor internetprofessionals die een zo hoog mogelijk rendement willen halen uit de promotie van hun website.

Literatuur

Eduvision maakt altijd gebruik van de laatste inzichten op het gebied van zoekmachinemarketing. De meeste literatuur die we in deze leergang gebruiken komt bijna vers van de pers.

Discussieer mee!

Bent je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internetmarketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met medeprofessionals? Word dan lid van de vakgroep voor internetmarketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Zoekmachinemarketing ontwikkelingen

Op dit moment is het een groot voordeel als jij als (online) marketeer over SEM (Search Engine Marketing) vaardigheden beschikt. Steeds meer bedrijven zien namelijk het belang van een goede zoekmachinemarketingstrategie in. Met betrekking tot SEO is content nog steeds king. Het is belangrijk dat je rekeninghoudt met je doelgroep en steeds vanuit haar perspectief denkt. In de opleiding Zoekmachinemarketing leer je hoe je aantrekkelijke content creëert die bezoekers aanspoort om het te lezen, te bekijken en te delen via social media.

Ook wat betreft SEA staan de ontwikkelingen niet stil. Zo plaatst Google sinds kort mensen die je AdWords advertentie wel zien, maar er niet op klikken in een remarketinglijst. De mensen uit deze lijst kan je dan op een later tijdstip blootstellen aan bijvoorbeeld een displayadvertentie. Daarnaast is het sindskort ook mogelijk om je advertentie in Google uit te breiden met een review-extension. Iedereen kan dus zien wat de ervaring van andere klanten is met jouw product. Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing doe je kennis op over effectief gebruik van Google AdWords en leer je een winstgevende AdWords-strategie te ontwikkelen.

Tot slot is het voor de effectiviteit van je zoekmachinemarketingstrategie belangrijk dat je een snelle site hebt. Het analyseprogramma Google Analytics bepaalt op basis van een steekproef van 1% van je bezoekers hoe snel je site is. Het is belangrijk om deze statistieken in de gaten te houden, omdat het één van de rankingfactoren van Google is. Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing gaan we dieper in op alle ontwikkelingen die van belang zijn voor een effectieve en winstgevende zoekmachinemarketingstrategie. Bovendien leer je hoe je deze trends in je SEM-strategie integreert.

Leergang Zoekmachinemarketing: Gerelateerd webinar

Leergang Zoekmachinemarketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Theorie, locatie, docent, lunch, alles was goed geregeld. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten zijn de beschikbaarheid van de lesstof en de voorbereiding op de cursus.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud opleiding docent lunch bereikbaarheid locatie met openbaar vervoer

4.0

Wat vond u goed?: parkeergelegenheid, kleine overzichtelijke groepen, opbouw lessen, ruimte voor vragen, goede sfeer, lunch en de vriendelijk dame die de lunch verzorgde. Ik heb tevens een proefles gevolgd. Vind het positief dat jullie deze mogelijkheid bieden.
Wat vond u niet goed?: koffie, hier moeten jullie echt iets aan gaan doen! het opleidingsmateriaal kan beter. Nette map met pen is prima, maar de kopieen van de sheets vind ik minimaal. Moeiljk om zoveel stof weer door te nemen enkel aan de hand van de sheets.

4.0

Wat vond u goed?: Bob speelde heel goed in op de groep, het niveau van de aanwezigen en de wensen van de cursisten en heeft ons overladen met een stortvloed aan informatie

4.0

Wat vond u goed?: Cursus van Bob erg goed (duidelijk verhaal, beantwoordde vragen goed en heeft kennis van zaken).

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het tempo, de interactiviteit, de kleine groep en de lokatie goed.

4.0

Wat vond u goed?: De betrokkenheid van Bob. Bob bleef enthousiast ondanks dat sommige cursisten wat "afwezig" waren. Kennis van Bob is op de juiste hoogte.

4.0

Wat vond u goed?: Docent wist veel en had veel goede voorbeelden. Leuke praktijkcases.

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktijkopdrachten. De websites van alle cursisten zijn goed besproken. Goede feedback van mede cursisten en de docent. Aan het begin van iedere les werd in beeld gebracht wat je van de dag verwacht. Daardoor goed aandacht voor iedereen zijn aandachtsgebieden.
Wat vond u niet goed?: Geen opmerkingen.

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Leergang Zoekmachinemarketing gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Leergang Zoekmachinemarketing en de behandelde modulen Zoekmachine optimalisatie, Google AdWords en Google Analytics. Als echte zoekmachinemarketing specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEM(Search Engine Marketing)-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Leergang Zoekmachinemarketing verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Zoekmachinemarketing hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus SEO/SEA van andere SEM-specialisten onderscheiden en profileren als een echte zoekmachine marketing expert!

Leergang Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Leergang Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Leergang Zoekmachinemarketing bedragen €2.199,- (€2.660,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Leergang Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Ook weet jij alles van goed scoren in de zoekmachine en ben jij in staat om een effectieve AdWords-strategie te ontwikkelen. Tot slot weet jij hoe je de campagnes evalueert en meet.

Wat jou een SEM-specialist maakt is dat je weet hoe je de kennis in praktijk brengt. Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een zoekmachinemarketing- strategie op voor jouw organisatie. Na de cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een zoekmachine marketing specialist noemen die echt kennis van zaken heeft.

Het is bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Leergang Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEM(Search Engine Marketing)-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Je hebt tijdens de cursus SEO/SEA een essentiële basis gelegd die je helpt om door te groeien in jouw functie als internetmarketeer. Na de Leergang Zoekmachinemarketing ben jij in staat om een effectieve en winstgevende zoekmachinestrategie te ontwikkelen. Je houdt hierbij rekening met de meest winstgevende zoekwoorden. Daarnaast kun je de effecten van een zoekmachinestrategie meten. Hierdoor kun jij knelpunten signaleren en verbeterpunten aandragen. Kortom, nu jij dankzij de Leergang Zoekmachinemarketing goede inhoudelijke kennis hebt over allerhande zoekmachinestrategieën mag jij jezelf een zoekmachine marketing specialist noemen.

Voor SEO-professionals zijn er kansen in overvloed. Met een internetpenetratie van bijna 100% en veel actieve internetgebruikers wordt online marketing voor bedrijven steeds belangrijker. Bedrijven kunnen er niet meer omheen: zoekmachinemarketing is ontzettend belangrijk. Immers, welk bedrijf wil nu niet hoog scoren in de zoekmachine? Dit biedt natuurlijk kansen voor aanstormende SEM-specialisten. Met het groeiende belang, zal de vraag naar deze zoekmachine marketing experts vanzelfsprekend stijgen. Als jij bovendien bovenop de online trends zit en je kennis up-to-date houdt, zal jij die veelgevraagde SEM-specialist worden.

Leergang Zoekmachinemarketing: Virtuele training

De Leergang Zoekmachinemarketing online

Wil je de Leergang Zoekmachinemarketing online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Leergang Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Leergang Zoekmachinemarketing!

De leergang Zoekmachinemarketing is een volledige leergang waarbij alle componenten van zoekmachinemarketing aan bod komen. Je begint met de cursus Zoekmachinemarketing, daarna volg je de cursus AdWords Professional en tenslotte komt de cursus Google Analytics aan bod.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 5 dagen / € 2.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    03-09-2018, Antwerpen  
    03-09-2018, Gent  
    03-09-2018, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Leergang Zoekmachinemarketing: Inleiding

Welkom bij de Leergang Zoekmachinemarketing

Zoekmachines behoren tot één van de belangrijkste succesfactoren van een website. Dat betekent dat zoekmachinemarketing een belangrijk onderdeel uitmaakt van je marketingbeleid.

Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing

Succesvolle zoekmachinemarketing is een totaalpakket. Zowel de organische- (onbetaald) als de AdWords (betaald) campagnes dienen goed geoptimaliseerd te zijn. Daarnaast is het verstandig om de statistieken van je campagnes te meten met behulp van Google Analytics. Naar aanleiding van deze statistieken kun je deze campagnes optimaliseren zodat de conversie omhoog gaat.

Tijdens de leergang Zoekmachinemarketing ga je met de drie onderdelen aan de slag. Je begint met de cursus Zoekmachinemarketing, daarna volg je de cursus AdWords Professional en tenslotte komt de cursus Google Analytics aan bod.

Na afloop ben je in staat om je website op een professionele en effectieve manier te optimaliseren voor de zoekmachines.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEM(Search Engine Marketing)-specialist te worden, werk je tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing aan diverse competenties en vaardigheden. Zo doe je kennis op over SEO in de vorm van zoekwoordanalyse en optimalisatietechieken. Daarnaast leer je alles over AdWords, zoals het ontwerpen van een advertentie die voor hoge conversie zorgt, CPC-biedingen en de keyword positie. Ook ga je werken met Google Analytics, zodat je de resultaten van je SEO- en SEA-strategie kan meten. Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing heb je alles geleerd over zoekmachinemarketing. Jij weet dus hoe je goedlopende betaalde (SEA) en niet betaalde (SEO) campagnes opzet en hoe je deze analyseert.

Na de Leergang Zoekmachinemarketing weet jij alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie, het optimaliseren van je AdWords campagne en het meten van de resultaten met behulp van Google Analytics. Doordat jij na de Leergang Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEM-specialist noemen.

Leergang Zoekmachinemarketing: Modulen

Leergang Zoekmachinemarketing

De Leergang Zoekmachinemarketing bestaat uit een drietal opleidingen die samen de leergang vormen. Je wordt opgeleid tot een zoekmachinespecalist.

Cursus Zoekmachinemarketing

Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijken ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Tijdens de cursus besteden we aandacht aan zowel de marketingkant als de technische kant van het optimalisatieproces. De gebruikte methoden worden geïllustreerd aan de hand van een praktijkcase.

Modulen

  • Modulen cursus Zoekmachinemarketing;
  • Marketing en keywordbeheer;
  • Optimalisatietechnieken;
  • Schone optimalisatie.

Cursus AdWords Professional

Een goede AdWords campagne is een zaak voor professionals. Je leert werken met AdWords, advertenties schrijven, het beheren van je CPC biedingen en leert de voordelen van landingpages kennen. Verder begin je tijdens de cursus met het opzetten van een professionele AdWords campagne. Dit alles onder begeleiding van een AdWords professional uit de dagelijkse praktijk

Modulen

  • AdWords en effectief campagnebeheer;
  • Zoekwoordselectie, tools en advertentiegroepen;
  • Goed converterende en aantrekkelijke advertentie;
  • Sturen op conversie en doormeten campagnes;
  • Analyse resultaten zoekwoorden en varianten;
  • CPC biedingen en keywordpositie;
  • Koppeling advertenties met landingspagina's.

Cursus Google Analytics

Begin vandaag nog met het maken van doelgerichte, rendabele marketingcampagnes en verbeter het ontwerp en de inhoud van je site. Google Analytics laat zien hoe jouw zoekrangorde staat t.o.v. je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Tijdens de cursus kun je winstgevende verbeteringen aanbrengen in je reclamecampagne en website.

Modulen

  • Inleiding webanalytics
  • Doelen stellen voor een website
  • Implementatie Google Analytics
  • Functionaliteiten Google Analytics
  • Doormeten online marketingcampagnes
  • Doelen meten en realiseren

Alternatief

Wil je meer weten over de basisprincipes van SEO? Volg dan de Cursus Zoekmachinemarketing. Tijdens deze cursus leer je wat SEO inhoudt en hoe je het inzet binnen je marketingstrategie. Je denkt na over je eigen SEO-strategie en leert de resultaten te evalueren en te meten. Bezit je al wel enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines.

Leergang Zoekmachinemarketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Theorie, locatie, docent, lunch, alles was goed geregeld. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten zijn de beschikbaarheid van de lesstof en de voorbereiding op de cursus.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud opleiding docent lunch bereikbaarheid locatie met openbaar vervoer

4.0

Wat vond u goed?: parkeergelegenheid, kleine overzichtelijke groepen, opbouw lessen, ruimte voor vragen, goede sfeer, lunch en de vriendelijk dame die de lunch verzorgde. Ik heb tevens een proefles gevolgd. Vind het positief dat jullie deze mogelijkheid bieden.
Wat vond u niet goed?: koffie, hier moeten jullie echt iets aan gaan doen! het opleidingsmateriaal kan beter. Nette map met pen is prima, maar de kopieen van de sheets vind ik minimaal. Moeiljk om zoveel stof weer door te nemen enkel aan de hand van de sheets.

4.0

Wat vond u goed?: Bob speelde heel goed in op de groep, het niveau van de aanwezigen en de wensen van de cursisten en heeft ons overladen met een stortvloed aan informatie

4.0

Wat vond u goed?: Cursus van Bob erg goed (duidelijk verhaal, beantwoordde vragen goed en heeft kennis van zaken).

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het tempo, de interactiviteit, de kleine groep en de lokatie goed.

4.0

Wat vond u goed?: De betrokkenheid van Bob. Bob bleef enthousiast ondanks dat sommige cursisten wat "afwezig" waren. Kennis van Bob is op de juiste hoogte.

4.0

Wat vond u goed?: Docent wist veel en had veel goede voorbeelden. Leuke praktijkcases.

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktijkopdrachten. De websites van alle cursisten zijn goed besproken. Goede feedback van mede cursisten en de docent. Aan het begin van iedere les werd in beeld gebracht wat je van de dag verwacht. Daardoor goed aandacht voor iedereen zijn aandachtsgebieden.
Wat vond u niet goed?: Geen opmerkingen.

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Leergang Zoekmachinemarketing gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Leergang Zoekmachinemarketing en de behandelde modulen Zoekmachine optimalisatie, Google AdWords en Google Analytics. Als echte zoekmachinemarketing specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEM(Search Engine Marketing)-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Leergang Zoekmachinemarketing verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Zoekmachinemarketing hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus SEO/SEA van andere SEM-specialisten onderscheiden en profileren als een echte zoekmachine marketing expert!

Leergang Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Leergang Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Leergang Zoekmachinemarketing bedragen €2.199,- (€2.660,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Leergang Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Ook weet jij alles van goed scoren in de zoekmachine en ben jij in staat om een effectieve AdWords-strategie te ontwikkelen. Tot slot weet jij hoe je de campagnes evalueert en meet.

Wat jou een SEM-specialist maakt is dat je weet hoe je de kennis in praktijk brengt. Tijdens de Leergang Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een zoekmachinemarketing- strategie op voor jouw organisatie. Na de cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een zoekmachine marketing specialist noemen die echt kennis van zaken heeft.

Het is bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Leergang Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEM(Search Engine Marketing)-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Je hebt tijdens de cursus SEO/SEA een essentiële basis gelegd die je helpt om door te groeien in jouw functie als internetmarketeer. Na de Leergang Zoekmachinemarketing ben jij in staat om een effectieve en winstgevende zoekmachinestrategie te ontwikkelen. Je houdt hierbij rekening met de meest winstgevende zoekwoorden. Daarnaast kun je de effecten van een zoekmachinestrategie meten. Hierdoor kun jij knelpunten signaleren en verbeterpunten aandragen. Kortom, nu jij dankzij de Leergang Zoekmachinemarketing goede inhoudelijke kennis hebt over allerhande zoekmachinestrategieën mag jij jezelf een zoekmachine marketing specialist noemen.

Voor SEO-professionals zijn er kansen in overvloed. Met een internetpenetratie van bijna 100% en veel actieve internetgebruikers wordt online marketing voor bedrijven steeds belangrijker. Bedrijven kunnen er niet meer omheen: zoekmachinemarketing is ontzettend belangrijk. Immers, welk bedrijf wil nu niet hoog scoren in de zoekmachine? Dit biedt natuurlijk kansen voor aanstormende SEM-specialisten. Met het groeiende belang, zal de vraag naar deze zoekmachine marketing experts vanzelfsprekend stijgen. Als jij bovendien bovenop de online trends zit en je kennis up-to-date houdt, zal jij die veelgevraagde SEM-specialist worden.

Leergang Zoekmachinemarketing: Virtuele training

De Leergang Zoekmachinemarketing online

Wil je de Leergang Zoekmachinemarketing online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Leergang Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Leergang Zoekmachinemarketing!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.