Cursus Social media masterclass

  • 4 dagen
  • 2499
  • eerstvolgende startdatum 9 februari  startgarantie

Social media is voor u bekend terrein. Nu wilt u uw online social media strategie nog verder optimaliseren door het effectiever in te zetten, te monitoren en te sturen op conversie. Tijdens de Cursus Social media masterclass gaan we dieper in op het hoe, wat en waar van social media waarbij integratie in uw marketingmix, de monitoring van social media en het optimaliseren van conversie centraal staan.

Social media is voor u bekend terrein. Nu wilt u uw online social media strategie nog verder optimaliseren door het effectiever in te zetten, te monitoren en te sturen op conversie. Tijdens de Cursus Social media masterclass gaan we dieper in op het hoe, wat en waar van social media waarbij integratie in uw marketingmix, de monitoring van social media en het optimaliseren van conversie centraal staan.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Social media masterclass

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Cursus Social media masterclass: Inleiding

Tijdens de Cursus Social media masterclass

Hoe gaat u binnen uw bedrijf om met een wereld waarin Facebook per maand miljoenen actieve bezoekers heeft? Linkedin elke dag honderden profielen erbij krijgt en er dagelijks miljoenen tweets worden verstuurd? Alleen aanwezig zijn is niet meer voldoende. Tijdens de Cursus Social media masterclass leert u social media succesvol binnen uw bedrijf inzetten, monitoren en optimaliseren op conversie. De basisvragen hierbij zijn: hoe integreert u social media binnen uw marketingstrategie? Wat is de beste manier om uw doelgroep te bereiken en bereikt u ze daadwerkelijk? Wat levert inspanning u op aan conversie?

Praktijkcase

De Cursus Social media masterclass begint met het in kaart brengen van uw doelgroep en doelstellingen. Vervolgens maken we een begin met een strategisch kader voor uw social media strategie. Dan illustreren we aan de hand van praktijkcases hoe u uw berichten en campagnes effectief kunt inrichten en monitoren. U krijgt inzicht in het monitoringproces. Tevens gaan we, aan de hand van deze praktijkcases, in op het sturen van conversie en leert u hoe u uw online reputatie managet.

Na afloop van de masterclass

Na afloop bent u in staat uw bestaande social media strategie te optimaliseren en te integreren binnen uw marketingmix. U kunt deze strategie overzichtelijk monitoren en weet u hoe uw organisatie kan reageren op (negatieve) berichten in social media. U kunt sturen op conversie, online berichten monitoren en hier op de juiste manier op inspelen. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal Return On Investmen (ROI), dus verhoog uw ROI en til uw social media campagne naar een hoger niveau!

Cursus Social media masterclass: Modulen

Tijdens de praktijkgerichte Cursus Social media masterclass behandelen we de volgende onderwerpen

Succesvolle social media campagne

Om een goede aftrap van uw social media campagne te garanderen, starten we met het analyseren van de basisvragen van een sterke campagne. Waar begint u? Hoe gaat u te werk? Wat zijn de do's en de dont's? Wat zijn uw doelstellingen? Wat is uw doelgroep? We zetten alle sociale netwerken op een rij die op dit moment populair zijn en gaan in op de voor- en nadelen. Welke netwerken zijn voor u interessant en waar bevindt uw doelgroep zich?

Strategisch plan opstellen

Zodra u antwoord hebt op de voorgaande vragen, gaan we aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix

Monitoringtools

Het succes van een campagne staat of valt met een goede monitoring. Hoe maakt u effectief gebruik van monitoringtools? U leert tijdens dit onderdeel hoe u monitoringtools inricht, doelen instelt, rapportages analyseert en berichten en campagnes meet. Wat wordt er over uw merk gezegd? We gaan aan de slag met Google Analytics en aanvullende tools om uw social media verkeer efficiënt en overzichtelijk in rapportages weer te geven.

Conversie optimaliseren

Door het monitoren weet u hoeveel klanten er op uw website komen, hoe ze er zijn gekomen en in hoeverre uw doelen zijn behaald. Dan is het tijd de conversie te optimaliseren. We gaan in op effectieve methoden om uw social media inspanning om te zetten in conversie. U leert de rapportages te interpreteren en de vertaalslag te maken om uw conversie te verbeteren. Aan de hand van praktijkcases illustreren we hoe u uw conversie optimaliseert.

Uw online reputatie

Door de populariteit van social media, wordt uw organisatie steeds meer een speelbal van de publieke opinie. Het managen van uw online reputatie is daarom meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze masterclass af met een snelcursus online reputatiemanagement, zodat u optimaal bent voorbereid op het lanceren van uw social media campagne!

Cursus Social media masterclass: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Social media masterclass verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep en voorkennis

De masterclass social media is bedoeld voor iedereen die al beschikt over kennis van social media en die deze kennis wil professionaliseren en optimaliseren. Denk hierbij aan integratie binnen uw marketingmix, monitoring en het optimaliseren van conversie. De basiskennis van social media is voor deze masterclass vereist

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing & social media met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Social media masterclass: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus Social media masterclass: Tarieven

Tarief

De Cursus Social media masterclass kost € 2499,- (€ 3023,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social media masterclass: Virtuele training

De Cursus Social media masterclass online

Wil je de Cursus Social media masterclass online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social media masterclass speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social media masterclass!

Social media is voor u bekend terrein. Nu wilt u uw online social media strategie nog verder optimaliseren door het effectiever in te zetten, te monitoren en te sturen op conversie. Tijdens de Cursus Social media masterclass gaan we dieper in op het hoe, wat en waar van social media waarbij integratie in uw marketingmix, de monitoring van social media en het optimaliseren van conversie centraal staan.

Cursus Social media masterclass: Inleiding

Tijdens de Cursus Social media masterclass

Hoe gaat u binnen uw bedrijf om met een wereld waarin Facebook per maand miljoenen actieve bezoekers heeft? Linkedin elke dag honderden profielen erbij krijgt en er dagelijks miljoenen tweets worden verstuurd? Alleen aanwezig zijn is niet meer voldoende. Tijdens de Cursus Social media masterclass leert u social media succesvol binnen uw bedrijf inzetten, monitoren en optimaliseren op conversie. De basisvragen hierbij zijn: hoe integreert u social media binnen uw marketingstrategie? Wat is de beste manier om uw doelgroep te bereiken en bereikt u ze daadwerkelijk? Wat levert inspanning u op aan conversie?

Praktijkcase

De Cursus Social media masterclass begint met het in kaart brengen van uw doelgroep en doelstellingen. Vervolgens maken we een begin met een strategisch kader voor uw social media strategie. Dan illustreren we aan de hand van praktijkcases hoe u uw berichten en campagnes effectief kunt inrichten en monitoren. U krijgt inzicht in het monitoringproces. Tevens gaan we, aan de hand van deze praktijkcases, in op het sturen van conversie en leert u hoe u uw online reputatie managet.

Na afloop van de masterclass

Na afloop bent u in staat uw bestaande social media strategie te optimaliseren en te integreren binnen uw marketingmix. U kunt deze strategie overzichtelijk monitoren en weet u hoe uw organisatie kan reageren op (negatieve) berichten in social media. U kunt sturen op conversie, online berichten monitoren en hier op de juiste manier op inspelen. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal Return On Investmen (ROI), dus verhoog uw ROI en til uw social media campagne naar een hoger niveau!

Cursus Social media masterclass: Modulen

Tijdens de praktijkgerichte Cursus Social media masterclass behandelen we de volgende onderwerpen

Succesvolle social media campagne

Om een goede aftrap van uw social media campagne te garanderen, starten we met het analyseren van de basisvragen van een sterke campagne. Waar begint u? Hoe gaat u te werk? Wat zijn de do's en de dont's? Wat zijn uw doelstellingen? Wat is uw doelgroep? We zetten alle sociale netwerken op een rij die op dit moment populair zijn en gaan in op de voor- en nadelen. Welke netwerken zijn voor u interessant en waar bevindt uw doelgroep zich?

Strategisch plan opstellen

Zodra u antwoord hebt op de voorgaande vragen, gaan we aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix

Monitoringtools

Het succes van een campagne staat of valt met een goede monitoring. Hoe maakt u effectief gebruik van monitoringtools? U leert tijdens dit onderdeel hoe u monitoringtools inricht, doelen instelt, rapportages analyseert en berichten en campagnes meet. Wat wordt er over uw merk gezegd? We gaan aan de slag met Google Analytics en aanvullende tools om uw social media verkeer efficiënt en overzichtelijk in rapportages weer te geven.

Conversie optimaliseren

Door het monitoren weet u hoeveel klanten er op uw website komen, hoe ze er zijn gekomen en in hoeverre uw doelen zijn behaald. Dan is het tijd de conversie te optimaliseren. We gaan in op effectieve methoden om uw social media inspanning om te zetten in conversie. U leert de rapportages te interpreteren en de vertaalslag te maken om uw conversie te verbeteren. Aan de hand van praktijkcases illustreren we hoe u uw conversie optimaliseert.

Uw online reputatie

Door de populariteit van social media, wordt uw organisatie steeds meer een speelbal van de publieke opinie. Het managen van uw online reputatie is daarom meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze masterclass af met een snelcursus online reputatiemanagement, zodat u optimaal bent voorbereid op het lanceren van uw social media campagne!

Cursus Social media masterclass: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus Social media masterclass: Tarieven

Tarief

De Cursus Social media masterclass kost € 2499,- (€ 3023,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social media masterclass: Virtuele training

De Cursus Social media masterclass online

Wil je de Cursus Social media masterclass online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social media masterclass speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social media masterclass!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.