Cursus Social Media Monitoring

  • 2 dagen
  • 1.399
  • Eerstvolgende startdatum 10 januari

Social media is één van de laatste aardverschuivingen in marketingland en geniet een onlosmakelijke verbinding met de marketing zoals u die kent. Vele mensen, waaronder uw doelgroep, maken hier gebruik van. U heeft hier al op ingespeeld door het uitrollen van een aantal marketingcampagnes, maar wat is nu daadwerkelijk het resultaat geweest van uw inspanningen? Heeft u uw doelgroep wel bereikt en wat is de conversie? Tijdens de Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools.

Social media is één van de laatste aardverschuivingen in marketingland en geniet een onlosmakelijke verbinding met de marketing zoals u die kent. Vele mensen, waaronder uw doelgroep, maken hier gebruik van. U heeft hier al op ingespeeld door het uitrollen van een aantal marketingcampagnes, maar wat is nu daadwerkelijk het resultaat geweest van uw inspanningen? Heeft u uw doelgroep wel bereikt en wat is de conversie? Tijdens de Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.399 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    10-01-2019, Antwerpen  
    10-01-2019, Gent  
    10-01-2019, Brussel  
    08-02-2019, Brussel  
    08-02-2019, Gent  
    08-02-2019, Antwerpen  
    11-03-2019, Antwerpen  
    11-03-2019, Gent  
    11-03-2019, Brussel  
    09-04-2019, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Social Media Monitoring: Inleiding

Iedere campagne effectiever

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Converteert uw campagne niet of juist erg goed? Door te analyseren en optimaliseren kunt u uw campagne verbeteren of zelfs een andere campagne inzetten en volgende campagnes nog effectiever.

Monitoring tools en proces

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools. U krijgt inzicht in het monitoring proces. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal ROI!

Cursus Social Media Monitoring: Modulen

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Waarom Social Media Monitoring?

Het monitoren van wat er over uw organisatie gezegd wordt op het web en in het bijzonder via de sociale media. Waarom zou u dit willen? Heel simpel, wat vroeger vaste 'verjaardags-gespreksstof' was, heeft zich nu verplaatst naar het web. Uw klanten delen daar hun emoties -laagdrempelig- over aankopen, klachten of ervaringen. Het is dus voor uw organisatie van belang om inzicht te krijgen in deze informatiestroom.

Google Analytics en andere monitoring tools

Voordat u start met monitoren, is het van belang om te weten welk verkeer u wilt meten en wat uw doelstellingen zijn. Webcare (reputatie) is één mogelijkheid waarvoor u social media monitoring kunt inzetten. Bij marketingcampagnes kunt u de activiteit achterhalen. Iedere doelstelling zal dus de gemonitorde gegevens op een andere manier gebruiken. Er zijn veel monitoring tools, zowel gratis als betaalde varianten. Google Analytics is gratis en biedt mogelijkheden om uw websiteverkeer zorgvuldig in kaart te brengen. Wilt u echter weten wat er online over u gezegd wordt, dan kunt u kiezen voor een andere monitoring tool.

Sturen op conversie

Na het monitoren is het tijd voor de volgende stap. U weet waar uw klanten zich bevinden en wat ze belangrijk vinden. Het is nu tijd om te sturen op conversie. U brengt uw campagnes en de daaruit volgende resultaten in kaart. Deze resultaten meten we aan uw doelstellingen. Campagnes die onvoldoende converteren, worden verbeterd of geschrapt. Let op: monitoren is een continuproces! We illustreren dit proces aan de hand van praktijkcases.

Uw online reputatie

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van social media zorgen ervoor dat uw klanten steeds meer de weg vinden naar het web. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. Sterker nog: u bent wat anderen vinden dat u bent. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze cursus af met een crashcourse online reputatiemanagement.

Cursus Social Media Monitoring: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Social Media Monitoring verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Social Media Monitoring is voor iedereen die de resultaten van zijn/haar social media marketingcampagnes effectief wil monitoren om zo een optimaal ROI te bereiken.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Social Media Monitoring passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen social media monitoring proces. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Social Media Monitoring: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Social Media Monitoring: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Social Media Monitoring bedragen €1.399,- (€1.692,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social Media Monitoring: Virtuele training

De Cursus Social Media Monitoring online

Wil je de Cursus Social Media Monitoring online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Monitoring speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Monitoring!

Social media is één van de laatste aardverschuivingen in marketingland en geniet een onlosmakelijke verbinding met de marketing zoals u die kent. Vele mensen, waaronder uw doelgroep, maken hier gebruik van. U heeft hier al op ingespeeld door het uitrollen van een aantal marketingcampagnes, maar wat is nu daadwerkelijk het resultaat geweest van uw inspanningen? Heeft u uw doelgroep wel bereikt en wat is de conversie? Tijdens de Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.399 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    10-01-2019, Antwerpen  
    10-01-2019, Gent  
    10-01-2019, Brussel  
    08-02-2019, Brussel  
    08-02-2019, Gent  
    08-02-2019, Antwerpen  
    11-03-2019, Antwerpen  
    11-03-2019, Gent  
    11-03-2019, Brussel  
    09-04-2019, Brussel  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Social Media Monitoring: Inleiding

Iedere campagne effectiever

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Converteert uw campagne niet of juist erg goed? Door te analyseren en optimaliseren kunt u uw campagne verbeteren of zelfs een andere campagne inzetten en volgende campagnes nog effectiever.

Monitoring tools en proces

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools. U krijgt inzicht in het monitoring proces. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal ROI!

Cursus Social Media Monitoring: Modulen

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Waarom Social Media Monitoring?

Het monitoren van wat er over uw organisatie gezegd wordt op het web en in het bijzonder via de sociale media. Waarom zou u dit willen? Heel simpel, wat vroeger vaste 'verjaardags-gespreksstof' was, heeft zich nu verplaatst naar het web. Uw klanten delen daar hun emoties -laagdrempelig- over aankopen, klachten of ervaringen. Het is dus voor uw organisatie van belang om inzicht te krijgen in deze informatiestroom.

Google Analytics en andere monitoring tools

Voordat u start met monitoren, is het van belang om te weten welk verkeer u wilt meten en wat uw doelstellingen zijn. Webcare (reputatie) is één mogelijkheid waarvoor u social media monitoring kunt inzetten. Bij marketingcampagnes kunt u de activiteit achterhalen. Iedere doelstelling zal dus de gemonitorde gegevens op een andere manier gebruiken. Er zijn veel monitoring tools, zowel gratis als betaalde varianten. Google Analytics is gratis en biedt mogelijkheden om uw websiteverkeer zorgvuldig in kaart te brengen. Wilt u echter weten wat er online over u gezegd wordt, dan kunt u kiezen voor een andere monitoring tool.

Sturen op conversie

Na het monitoren is het tijd voor de volgende stap. U weet waar uw klanten zich bevinden en wat ze belangrijk vinden. Het is nu tijd om te sturen op conversie. U brengt uw campagnes en de daaruit volgende resultaten in kaart. Deze resultaten meten we aan uw doelstellingen. Campagnes die onvoldoende converteren, worden verbeterd of geschrapt. Let op: monitoren is een continuproces! We illustreren dit proces aan de hand van praktijkcases.

Uw online reputatie

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van social media zorgen ervoor dat uw klanten steeds meer de weg vinden naar het web. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. Sterker nog: u bent wat anderen vinden dat u bent. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze cursus af met een crashcourse online reputatiemanagement.

Cursus Social Media Monitoring: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Social Media Monitoring: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Social Media Monitoring bedragen €1.399,- (€1.692,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Social Media Monitoring: Virtuele training

De Cursus Social Media Monitoring online

Wil je de Cursus Social Media Monitoring online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Monitoring speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Monitoring!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.